Söndag den 25/3 kommer Skypetelefonin att påverkas av en uppdatering till senaste versionen. Under denna period kan användarna bli utloggade och inloggade från sin klient. Samtal och möten som pågår länge kan komma att avbrytas.
Senast efter midnatt kommer Skype att fungera normalt igen.
En nyhet i den senaste uppdateringen är bland annat filöverföring användare<->användare i Macklienten.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i inloggningen för TimeEdit
/i Planerade åtgärder, Student /av Jan PetterssonInloggningen mot TimeEdit fungerar nu normalt och det går att boka rum igen. Vi har kontaktat TimeEdit så att de ska se över så att problemet inte uppstår igen.
Pågående driftstörning i inloggningen för TimeEdit
/i Driftstörningar, Student /av Jan PetterssonVi har just nu en driftstörning på inloggningsfunktionen mot TimeEdit. Det innebär att det inte går att logga in och boka rum/grupprum.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 11.00
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Digicerts tjänst för eScience-certifikat
/i Planerade åtgärder /av Jan PetterssonInloggningen mot Digicerts eSciensetjänst fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i Digicerts tjänst för eScience-certifikat
/i Driftstörningar /av itsblogadminDigicert har just nu en driftstörning på inloggningen för hantering av eScience-certifikat.
Digicert arbetar med att lösa problemet de har dock ingen tidpunkt på när de beräknar att problemet skall vara löst. Vi återkommer när vi har mer information.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i webbpubliceringssystemet Infoglue
/i Driftstörningar, InfoGlue /av Therese MajlöfWebbpubliceringssystemet Infoglue fungerar nu normalt.
Fortsatt driftstörning i webbpubliceringssystemet Infoglue
/i Driftstörningar, InfoGlue /av Therese MajlöfVi har just nu en driftstörning i webbpubliceringssystemet Infoglue. Det innebär att användare kan ha svårt att logga in, redigera eller publicera innehåll.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl. 10 den 28/3.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i webbpubliceringssystemet Infoglue
/i Driftstörningar, InfoGlue /av Britta LöfvenbergVi har just nu en driftstörning i webbpubliceringssystemet Infoglue. Det innebär att användare kan ha svårt att logga in, redigera eller publicera innehåll.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 17.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerat avbrott på datanätet onsdagen den 11 april, kl. 20.00–24.00. Alla IT-tjänster kommer att beröras
/i Datanät, eduroam, Planerade åtgärder, Student /av Håkan GustafssonOnsdagen den 11 april mellan kl 20.00–24.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet. Arbetet innebär att vi förbättrar tillgängligheten och minskar risken för framtida störningar.
Alla IT-tjänster kommer att beröras.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering av Skypetelefonin, söndag 25/3, från kl. 18-00
/i Planerade åtgärder, Skype för företag /av Jan PetterssonSöndag den 25/3 kommer Skypetelefonin att påverkas av en uppdatering till senaste versionen. Under denna period kan användarna bli utloggade och inloggade från sin klient. Samtal och möten som pågår länge kan komma att avbrytas.
Senast efter midnatt kommer Skype att fungera normalt igen.
En nyhet i den senaste uppdateringen är bland annat filöverföring användare<->användare i Macklienten.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering i synkroniseringstjänsten, tisdag 27 mars, från kl. 7 till kl. 8
/i Administrativa system, Dirigenten, Kardia, Kursadministration, Planerade åtgärder, ServiceDesk, Student /av Britta LöfvenbergTisdag den 27/3 kl. 7 kommer synkroniseringstjänsten Kardía att påverkas av en uppdatering. Det innebär att system och tjänster som använder Kardia kan vara otillgängliga eller så kan användare av dessa system uppleva en viss fördröjning innan ändringar slår igenom.
Följande tjänster och system påverkas:
Hantera kursgrupper och kurssajter
Registrera ärenden
Administrera Skypebeställningar
Hantera UmU-kort
Hantera Filyta
Skapa gästkonton
Beställning av VPN
Aktivering av studentkonton
Byte av primär e-post för studenter
Efter kl. 8 kommer synkroniseringstjänsten Kardía fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se