Åtgärdad driftstörning i resebokningssystemet

Resebokningssystemet fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i resebokningssystemet

Vi har just nu en driftstörning i resebokningssystemet. Det innebär att du inte kan använda resebokningssystemet för att boka resor för tillfället. Systemet beräknas vara tillgängligt under eftermiddagen.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat avbrott på datanätet måndagen den 4 september, kl. 20.00–24.00. Alla IT-tjänster kommer att beröras

Måndagen den 4 september mellan kl 20.00–24.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet. Arbetet innebär att vi förbättrar tillgängligheten och minskar risken för framtida störningar.

Alla IT-tjänster kommer att beröras.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Raindance stängt 18/8 kl 16.00 – 21/8 kl. 08.00

Raindance kommer att vara stängt fredagen den 18/8 from kl 16.00 tom måndag den 21/8 kl 08.00.

Vi byter driftmiljö under denna helg, driften av ekonomisystemet flyttas från lokal drift hos ITS till extern drift hos CGI i Bromölla. CGI är vår leverantör av Raindance ekonomisystem.

Observera att när inloggning görs på måndag morgon bör du ange en ny URL/länk för att logga in i Raindanceportalen. Under övergångsperiod kommer den gamla länken till portalen att fungera.

NY ADRESS FÖR INLOGGNING TILL PORTALEN

https://umu.raindancesaas.se/rp/

Har du frågor?
Kontakta Peter Nordin på Ekonomienheten

Åtgärdad driftstörning i tjänsten Min backup

Återställning av filer via webb för Min backup (Crashplan) fungerar nu igen.

Pågående driftstörning i tjänsten min backup

Vi har just nu en driftstörning i tjänsten min backup (Crashplan). Det innebär att man inte själv kan återställa filer via webbsidan. Återställning via klient fungerar dock.

Kontakta Servicedesk om du behöver hjälp att göra återställning via webben.

Vi har kontaktat leverantören och återkommer med mer information onsdag efter kl. 0900.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Inställt: Planerad avbrott påverkar alla IT-system och tjänster, samt tillgång till nät, måndag 14/8, från kl 20-21

Akademiska hus har valt att ställa in kvällens planerade arbete som skulle ha påverkat alla IT-system och tjänster. Alla IT-system och tjänster kommer fungera normalt.

Planerad avbrott påverkar alla IT-system och tjänster, samt tillgång till nät, måndag 14/8, från kl 20-21

Måndag, 14/8 kommer alla IT-system samt tillgång till både fast och trådlöst nät påverkas av ett planerat avbrott. Detta beror på ett planerat arbete från Akademiska hus. Under denna period kommer kan IT-system och tillgång till Umeå universitets fast och trådlösa nät vara svåra att nå.

Efter kl 21 kommer alla IT-system och nätverk fungera normalt igen.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i blogg.umu.se

blogg.umu.se fungerar nu normalt efter att ha fått problem i Lördags.

Åtgärdad driftstörning i Infoglue

Infoglue fungerar nu normalt. Sedan i Lördags fick delar av besökarna ett felmeddelande istället för en korrekt sida men det är nu åtgärdat.