Pågående driftstörning i mailflöde från student.umu.se

Vi har just nu en driftstörning i mailflödet från Office 365. Det innebär att mail från student.umu.se blir fördröjda. Inga mail går förlorade utan kommer att levereras vid ett senare tillfälle.

Vi återkommer senast kl. 13.00 med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Infoglue, torsdag 7 september, från kl. 5 till kl. 8

Torsdag den 7 september mellan kl.5 och kl.8 kommer webbpubliceringssystemet Infoglue att uppdateras. Under denna period kommer du inte att kunna logga in eller jobba i systemet (editorn). Efter kl. 8.00 kommer Infoglue att fungera normalt igen.

På sidan http://webbpublicering.umu.se/om/uppdateringar kan du läsa mer om vilka uppdateringar som följer med denna gång.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Flexite

Systemet fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i Infocenters ärendehanteringssystem Flexite

Infocenter har just nu en driftsstörning i ärendehanteringssystemet Flexite. Det innebär att det förtillfället inte går att logga in för att handlägga ärenden. Du kan fortfarande rapportera in ärenden via webbformulären, och de kommer att besvaras då systemet är uppe igen. Du kan även höra av dig till Infocenter via telefon 090-786 50 00

Vi återkommer senast kl 12.00 med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i PASS

PASS fungerar nu normalt igen!

Åtgärdad driftstörning i PASS

PASS fungerar nu normalt.

Eventuella fördröjningar vid installation av eduroam

Vid installation av eduroam kan det ibland upplevas fördröjningar som innebär att du måste försöka en stund senare.

Har du efter ett antal försök fortfarande problem, vänd dig till ITS Servicedesk, www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Adobe Connect

Adobe Connect fungerar nu normalt.

Fortsatt driftstörning i Adobe Connect

Vi har fortfarande en driftstörning i Adobe Connect. Det innebär att du kan ha svårt att logga in i tjänsten. Du kan prova logga in via https://connect-beta.sunet.se istället.

Sunet uppdaterar informationen om problemet via http://www.nunoc.org/nunocweb/ticket.php?key=SUNETTICKET-4640. 

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i Adobe Connect

Vi har just nu en driftstörning i Adobe Connect. Det innebär problem att logga in i systemet. Sunet felsöker och återkommer med information.

Vi återkommer senast kl 16.00 med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se