Åtgärdad driftstörning för new Outlook

New Outlook fungerar nu normalt. För att åtgärda problemet helt och hållet och släppa system resurserna måste man dock starta om sin klient eller webbläsare.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Uppdatering driftstörning i 365

Microsoft har konstaterat att störningen inte verkar påverka andra tjänster i 365 utan endast ”new Outlook”-klienten för datorer och mobila enheter.

De fortsätter med att utreda problemet och vi återkommer med mer information när de uppdaterat sin driftblogg.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Uppdatering – driftstörning i 365

Microsoft har uppdaterat sin information och skriver nu att det kan finnas störningar vid åtkomst till andra tjänster i 365 för användare i Europa.

Microsoft arbetar med att lösa problemet och vi återkommer med mer information när de uppdaterar sin driftinformation eller senast klockan 16:00.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning hos Microsoft påverkar främst new Outlook

Microsoft har just nu en driftstörning som påverkar användare av new Outlook. Det innebär att klienten använder mycket minne och CPU samt upplevs väldigt långsam.

Microsoft arbetar med att lösa problemet och vi återkommer med mer information när de uppdaterar sin driftinfo men senast klockan 16:00

För att kringgå problemet kan man använda sig av webmail för att läsa sina mail eller ställa om till classic Outlook tillfälligt.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerat driftstopp i umukort.umu.se , tisdag den 15/10, Från kl 11:30 till 13:00

tisdag den 15/10, Från kl 11:30 till 13:00 kommer umukort.umu.se att påverkas av ett planerat driftstopp.Under denna period kan man inte hantera sitt umukort, skriva ut kort, eller ändra något via den sidan.

Efter 13;00 kommer umukort.umu.se att fungera normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Driftstörning i Zoom åtgärdad

Driftstörningen i Zoom har nu åtgärdats.

Zoom fungerar nu normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning i Zoom

Vi har just nu en driftstörning i Zoom. Störningen är sporadisk och innebär att det kan vara instabilt och koppla ner sig själv eller att det inte går att starta möten alls.

Sunet arbetar med att lösa problemet. Mer information kommer senast kl. 16:00

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Åtgärdad driftstörning i eduSign

Nu fungerar eduSign normalt igen. 

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning i eduSign

Vi har just nu en driftstörning i eduSign. Det innebär att det är problem att logga in i tjänsten.

Vi har meddelat leverantören och återkommer med mer information innan kl. 15.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad teknisk service på datanätet den 7 oktober kl 18-24

Måndagen den 7 oktober kl 18.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.

Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.umu.se/servicedesk/