Planerad uppdatering i Primula o PASS , Måndag 19/8,från kl 17.00 till kl 19.00.

Måndag den 19/8 kommer Primula och PASS att påverkas av en uppdatering! Under större delen av denna tid ( mellan kl 17.00 och 19.00 ) kommer Primula och PASS att vara otillgängligt.

Senast kl 19.00 kommer Primula och PASS att fungera normal igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Ladok 15/8 kl 04.00 till kl 06.00; Ladok update 15 August from 04:00 to 06:00

Torsdag 15 augusti mellan kl 04.00-06.00 kommer Ladok att påverkas av en uppdatering. Under den perioden kan anställda inte arbeta i systemet, och som student kan du inte exempelvis registrera dig, anmäla dig till tentamen eller se dina kurser på studentwebben.

Senast kl 06.00 kommer Ladok att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

On Thursday 15 August between 04:00 and 06:00, Ladok will be affected by an update. During this period, staff cannot work in the system, and as a student you may not be able to, for example, register, sign up for an examination or see your courses on the student web.

No later that 06:00, Ladok will work normally again.

Do you have any questions? Contact Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning på www.umu.se/student

I samband med förberedelser inför terminsstart kan det vara problem att se kurser och scheman efter inloggning till www.umu.se/student. Vänta några dagar och försök igen.

Right now there might be a problem viewing courses and schedules after logging on to www.umu.se/en/student/ due to preparation for the semester start. Please wait a few days and try again.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Cambro, tisdag, 2 juli, från 07:00 till 09:00

Tisdag, 2 juli kommer Cambro att påverkas av en systemuppdatering. Under denna period kommer Cambro inte att vara tillgängligt.

Efter 09:00 kommer Cambro att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Copyprint

Copyprint fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i Copyprint

Vi har just nu en driftstörning i Copyprint. Det innebär att anställda inte kan skriva ut.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Exchange / Antispam.

Exchange / Antispam fungerar nu normalt. Störningen verkar varit kopplad till driftstörningen för Copyprint.

Fortsatt driftstörning i Exchange / Antispam.

Vi har fortfarande en driftstörning i Exchange / Antispam. Det innebär bl.a. att skrivare med skanna, skicka funktion inte alltid får iväg sina mail.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information imorgon 26/6 10:00.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i Copyprint

Vi har just nu en driftstörning i Copyprint, användaren möts av ”autentisering misslyckas” vilket innebär att det ej går att skriva ut.

Vi arbetar med problemet och återkommer med mer information senare.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se