Microsoft har just nu en driftstörning som påverkar användare av new Outlook. Det innebär att klienten använder mycket minne och CPU samt upplevs väldigt långsam.
Microsoft arbetar med att lösa problemet och vi återkommer med mer information när de uppdaterar sin driftinfo men senast klockan 16:00
För att kringgå problemet kan man använda sig av webmail för att läsa sina mail eller ställa om till classic Outlook tillfälligt.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Åtgärdad driftstörning för new Outlook
/i Driftstörningar, E-post /av Jan PetterssonNew Outlook fungerar nu normalt. För att åtgärda problemet helt och hållet och släppa system resurserna måste man dock starta om sin klient eller webbläsare.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Uppdatering driftstörning i 365
/i Anställda, Driftstörningar, E-post /av Jan PetterssonMicrosoft har konstaterat att störningen inte verkar påverka andra tjänster i 365 utan endast ”new Outlook”-klienten för datorer och mobila enheter.
De fortsätter med att utreda problemet och vi återkommer med mer information när de uppdaterat sin driftblogg.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Uppdatering – driftstörning i 365
/i Anställda, Driftstörningar, E-post, Office 365, OnedDrive, Student, Teams /av Jan PetterssonMicrosoft har uppdaterat sin information och skriver nu att det kan finnas störningar vid åtkomst till andra tjänster i 365 för användare i Europa.
Microsoft arbetar med att lösa problemet och vi återkommer med mer information när de uppdaterar sin driftinformation eller senast klockan 16:00.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning hos Microsoft påverkar främst new Outlook
/i Driftstörningar, E-post /av Jan PetterssonMicrosoft har just nu en driftstörning som påverkar användare av new Outlook. Det innebär att klienten använder mycket minne och CPU samt upplevs väldigt långsam.
Microsoft arbetar med att lösa problemet och vi återkommer med mer information när de uppdaterar sin driftinfo men senast klockan 16:00
För att kringgå problemet kan man använda sig av webmail för att läsa sina mail eller ställa om till classic Outlook tillfälligt.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerat driftstopp i umukort.umu.se , tisdag den 15/10, Från kl 11:30 till 13:00
/i Driftstörningar, Planerade åtgärder /av Mikael Sehlstedttisdag den 15/10, Från kl 11:30 till 13:00 kommer umukort.umu.se att påverkas av ett planerat driftstopp.Under denna period kan man inte hantera sitt umukort, skriva ut kort, eller ändra något via den sidan.
Efter 13;00 kommer umukort.umu.se att fungera normalt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Driftstörning i Zoom åtgärdad
/i Anställda, Driftstörningar, Student, Zoom /av Jörgen IvarssonDriftstörningen i Zoom har nu åtgärdats.
Zoom fungerar nu normalt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning i Zoom
/i Anställda, Driftstörningar, Student, Zoom /av Jörgen IvarssonVi har just nu en driftstörning i Zoom. Störningen är sporadisk och innebär att det kan vara instabilt och koppla ner sig själv eller att det inte går att starta möten alls.
Sunet arbetar med att lösa problemet. Mer information kommer senast kl. 16:00
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Åtgärdad driftstörning i eduSign
/i Administrativa system, Anställda, Driftstörningar /av Britta LöfvenbergNu fungerar eduSign normalt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning i eduSign
/i Administrativa system, Anställda, Driftstörningar /av Britta LöfvenbergVi har just nu en driftstörning i eduSign. Det innebär att det är problem att logga in i tjänsten.
Vi har meddelat leverantören och återkommer med mer information innan kl. 15.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerad teknisk service på datanätet den 7 oktober kl 18-24
/i Canvas, Datanät, eduroam, Planerade åtgärder, Student /av Håkan GustafssonMåndagen den 7 oktober kl 18.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk/