Åtgärdad driftstörning i Copyprint

Utskrifter via webbgränssnittet för Copyprint ska nu fungera normalt.

Pågående driftstörning i Copyprint

Vi har just nu en driftstörning i Copyprint. Det innebär att studenter och anställda inte kan ladda upp filer i webbgränssnittet för utskrift.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information 16.30 08.10 11.00.

Uppdatering:
Vi har fortfarande problem med uppladdning av filer för utskrift i tjänsten, utvecklare av bakomliggande program tillsammans med leverantören felsöker.

Återkommer med mer information 11.00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad teknisk service på datanätet den 1 februari kl 20-24

Måndagen den 1 februari kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.

Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som kan komma att bli otillgängliga under servicetiden.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Uppdatering av tjänsten skyddade dokument (tidigare Trygg Filyta)

Tjänsten skyddade dokument (tidigare Trygg Filyta) genomgår uppdateringar och underhåll.  

Detta innebär att störningar i tjänsten kan inträffa mellan 0930-1630.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Åtgärdad driftstörning i listhanteringstjänsten

Listhanteringstjänsten (www.lists.umu.se) fungerar nu normalt igen. Tjänsten har uppdaterats och flyttats till en ny server.

Pågående driftstörning i Zoom

Just nu pågår en driftstörning i Zoom.

Leverantören arbetar med att lösa problemet.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.umu.se/servicedesk

Åtgärdad driftstörning i Exchange

Exchangemiljön fungerar nu normalt.

Underhåll på delar av fasta datanätet den 20/1 kl 17-22

På onsdag den 20/1 mellan kl 17-22 kommer underhåll att ske på delar av fasta datanätet. Det innebär kortare avbrott under tiden för arbetet.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i Exchangemiljön

Vi har just nu en driftstörning i Exchangemiljön. Det innebär att vissa användare får upp inloggningsrutor och kan inte  läsa sin epost.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 14.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i centrala system

Inloggningen mot O365 (ADFS) och Exchange fungerar nu normalt. Upplever du fortfarande problem kan du pröva starta om din klient.