Inställt – Planerat arbete med strömförsörjningen den 18/8

Det planerade arbetet med strömförsörjning för datorhallen i Universitetsledningshuset den 18/8 har blivit inställt. Akademiska huset kommer att återkomma med en ny tidpunkt.

Akademiska hus gör ett planerat underhållsarbete med högspänningsanläggningen i MIT-huset (16/8) och Universitetsledningshuset (18/8).

Universitetets båda datorhallar kommer att påverkas och därför sker att antal åtgärder:

• MIT-huset 16/8, kl 20-24: Reservkraften håller igång datorhallen.
  • Universitetsledningshuset 18/8, kl 17-24 (OBS! Tidpunkten har ändrats): Datorhallen kommer att stängas ned inför det planerade arbetet. Det innebär minskad redundans för centrala IT-tjänster, men bör ej påverka tillgängligheten. Det kan dock bli tillfälliga avbrott när redundansen stängs ned.

Arbetet är planerat så att det ska skapa en så liten påverkan som möjligt på de centrala IT-tjänsterna. Dock innebär arbete med strömförsörjningen alltid risker så störningar kan förekomma.

Arbetet påverkar förutom datorhallar även den vanliga strömförsörjningen i respektive hus under dessa tider. Akademiska hus kommer att informera om detta i sina egna kanaler.

Har du frågor?
Kontakta Servicedesk www.umu.se/servicedesk