Planerad uppdatering av certifikat för smtp.umu.se

Tisdag 24/5 och onsdag 25/5 mellan kl. 09.30-10.00 och kommer universitetets system för utgående och inkommande e-post  att påverkas av en uppdatering av certifikaten (Terena SSL CA 3, Digicert). Viss fördröjning på e-post kan uppstå  under bytet.

Klienter som använder smtp.umu.se (de flesta använder mail.ad.umu.se) över port 587 kan påverkas om klienten inte har de senaste root-certifikaten installerade. Kommer klienten i fråga åt cambro.umu.se utan problem så finns certifikaten på maskinen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat avbrott på datanätet tisdagen den 31 maj, kl. 22.00–24.00. Alla IT-tjänster kommer att beröras

Tisdagen den 31 maj mellan kl 22.00–24.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet. Arbetet innebär att vi förbättrar tillgängligheten och minskar risken för framtida störningar.

Alla IT-tjänster kommer att beröras.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Aurora, tisdag 24 maj, kl. 18-21

På tisdag kväll den 24 maj mellan kl. 18 och 21 kommer Aurora att påverkas av en uppdatering. Under denna period kommer systemet delvis att vara otillgängligt.

Driftavbrottet påverkar samarbetsytor, d.v.s. mitt.aurora.umu.se, projekt.aurora.umu.se samt intra.aurora.umu.se. Vi rekommenderar användare att inte jobba i systemet under denna tid.

Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta orsakar.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se)

Skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se) fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)

Vi har just nu en driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att det kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst. Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information, senast  fredag kl 10.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se)

Skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se) fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)

Vi har just nu en driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att det kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst. Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information, senast kl 16.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se)

”Follow me print” (copyprint.umu.se) fungerar nu normalt.

Fortfarande driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)

Vi har just nu en driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att det kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst. Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information, senast kl 13.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)

Vi har just nu en driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att det kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst. Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information, senast kl 10.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se