Tjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se) fungerar nu för anställda som använder Mac-datorer samt för anställda med PC-datorer som är anslutna till ad.umu.se.
Däremot fungerar inte tjänsten för dig som använder en dator som inte är ansluten till ad.umu.se, är student, eller använder ett gästkort.
Du som använder webbgränssnittet för tjänsten bör vara uppmärksam på följande:
- Priserna som visas är felaktiga och kommer att justeras.
- Excel-filer går endast skriva ut i liggande format för tillfället
Vi arbetar fortsatt tätt tillsammans med leverantören för att lösa problemet för alla användare så fort som möjligt senast fredag kl 10.00.
Har du frågor?Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning ”Follow me print”
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten /av Jan PetterssonVi har just nu en driftstörning i betalningsystemet för ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att pengar som sätts in på utskriftskortet inte finns tillgänliga på kortet när du ska hämta ut din utskrift.
Leverantören arbetar med att aktivera överföringen till korten igen. Vi återkommer när vi har mer information. Troligen i början av nästa vecka.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se)
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten /av Jan PetterssonVi har just nu en driftstörning i betalningsystemet för ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att pengar som sätts in på utskriftskortet inte finns tillgänliga på kortet när du ska hämta ut din utskrift.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information under dagen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)
/i Skrivartjänsten, Student /av Anja AxelssonSkrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se) är igång.
Du som använder en Mac-dator behöver se till att du har den senaste drivrutinen installerad. För mer information gå till Kunskapsdatabasen
Du som använder en dator som inte är ansluten till ad.umu.se eller är student kan använda webbgränssnittet för tjänsten. Var dock uppmärksam på att priserna som visas är felaktiga och kommer att justeras.
Har du frågor?Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Fortfarande driftstörningar för vissa användare av skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)
/i Driftstörningar, ServiceDesk, Skrivartjänsten /av Anja AxelssonTjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se) fungerar nu för anställda som använder Mac-datorer samt för anställda med PC-datorer som är anslutna till ad.umu.se.
Däremot fungerar inte tjänsten för dig som använder en dator som inte är ansluten till ad.umu.se, är student, eller använder ett gästkort.
Du som använder webbgränssnittet för tjänsten bör vara uppmärksam på följande:
Vi arbetar fortsatt tätt tillsammans med leverantören för att lösa problemet för alla användare så fort som möjligt senast fredag kl 10.00.
Har du frågor?Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i www.blogg.umu.se
/i Driftstörningar /av Anders PrintzPå www.blogg.umu.se fungerar nu både editering och visning normalt.
Uppdatering: Fortsatt driftstörning på skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten, Student /av Anja AxelssonTjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se) fungerar nu för anställda som använder Mac-datorer samt för anställda med PC-datorer som är anslutna till ad.umu.se.
Vi arbetar fortsatt tätt tillsammans med leverantören för att lösa problemet för alla användare så fort som möjligt senast torsdag kl 14.00.
Har du frågor?Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i www.blogg.umu.se
/i Driftstörningar /av Anders PrintzVi har just nu en driftstörning i www.blogg.umu.se. Det innebär att det för tillfället inte går att göra nya inlägg på bloggar, samt att det ej går att visa bloggarna.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 11.30.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning på skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten, Student /av Anja AxelssonTjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se) fungerar nu för anställda som använder Mac-datorer samt för anställda med PC-datorer som är anslutna till ad.umu.se.
För övriga användare kan det fortfarande vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst.
Vi arbetar fortsatt tätt tillsammans med leverantören för att lösa problemet för alla användare så fort som möjligt senast torsdag (20/6) kl 09.00.
Mer information om finns i Umeå universitets kunskapsdatabas
http://www.support.its.umu.se/kbcategory.jspa?categoryID=226
Har du frågor?
Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning på skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten, Student /av Anja AxelssonTyvärr är tjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se) inte helt igång för alla ännu. Det innebär att det fortfarande kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst.
Vi arbetar fortsatt tätt tillsammans med leverantören för att lösa problemet för alla användare så fort som möjligt senast onsdag (29/6) kl 14.00.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Uppdatering: Fortfarande driftstörning på skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten, Student /av Anja AxelssonTjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se) är igång för anställda vid Umeå universitet som använder Windows-klienter som är anslutna till ad.umu.se. Den förändring du kan uppleva efter att tjänsten nu är igång är att utskriftsköerna har nya namn. Kontakta din IT-ansvarige för mer information eller vänd dig till Servicedesk.
För övriga är det tyvärr fortfarande problem. Det innebär att det fortfarande kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst.
Vi arbetar fortsatt tätt tillsammans med leverantören för att lösa problemet för alla användare så fort som möjligt senast onsdag (29/6) kl 11.00.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se