Pågående driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)

Vi har just nu en driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att det kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst. Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information, senast kl 13.

Har du frågor?
Kontakta Servicedesk www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning

www.umu.se fungerar nu normalt. vi ber om ursäkt för om det orsakat problem.

Pågående driftstörning i flera system

Vi har just nu en driftstörning som drabbar flera system, bland annat umu.se och Aurora.umu.se

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information Innan 22:00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning på www.aurora.umu.se

Auroras samarbetsytor fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning www.aurora.umu.se

Vi har just nu driftstörningar i www.aurora.umu.se.

Det innebär att det är problem att komma åt dessa tjänster just nu.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 18.00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning på www.umu.se och intranätet Aurora

Umu-webben och Auroras samarbetsytor fungerar nu normalt.

Åtgärdad driftstörning i Cambro

Cambro ska nu fungera normalt.

Pågående driftstörning i Cambro

Vi har just nu en driftstörning i Cambro. Det innebär att Cambro går segt eller inte alls.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i flera tjänster

Vi har just nu driftstörningar i flertalet tjänster:

  • mitt.aurora.umu.se
  • www.umu.se

Det innebär att det är problem att komma åt dessa tjänster just nu.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 16.00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Slutförd – Planerad omstart av Lyncservrar under dagen (2016-04-06)

 

Alla berörda servrar är nu omstartade. Arbetet med uppgradering av Lync till Skype for Business fortsätter dock ikväll med vissa störningar som följd.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se