Måndagen den 2 december kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör delar av de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att bli otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad teknisk service på datanätet den 2 december kl 20-24
/i Datanät, eduroam, Planerade åtgärder, Student /av Håkan GustafssonMåndagen den 2 december kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör delar av de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att bli otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad arbete i klienthanteringstjänsten, måndag 25/11, från kl 08:00 till kl 14:00
/i Klienthanteringstjänsten, Planerade åtgärder /av Tomas LövlingMåndag 25 november kommer klienthanteringstjänsten att vara otillgänglig från kl 08:00 på grund av arbete med uppdatering av server. Under denna period kommer inte installation/ominstallation av datorer fungera för er som använder tjänsten.
Efter 14:00 kommer klienthanteringstjänsten att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i mailtrafiken
/i Driftstörningar, E-post /av Jan PetterssonFörutom mailtrafik från Office 365 har även mail från andra epostdomäner studsat. Det är nu åtgärdat men mail som studsat behöver skickas på nytt.
Åtgärdad driftstörning i e-posttrafiken från Office 365
/i Driftstörningar, E-post /av Jan PetterssonMailtrafiken från studenters och anställdas epostlådor i 365 fungerar nu normalt. Mail som studsat måste skickas på nytt.
Pågående driftstörning i e-posttrafik från Office 365
/i Driftstörningar, E-post /av Jan PetterssonVi har just nu en driftstörning som gör att mail från student (student.umu.se) och anställdas epostkonton i Office 365 studsar. Det innebär att mailen inte kommer fram.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 14.00
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Primula och PASS
/i Planerade åtgärder /av Ann-Britt TyrbroPrimula och PASS fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i Primula och PASS
/i Driftstörningar /av Ann-Britt TyrbroVi har just nu en driftstörning i Primula och PASS.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Ladok – uppföljning
/i Planerade åtgärder /av Mikael LindgrenLadok – uppföljning fungerar nu normalt.
Fortsatt driftstörning i Ladok – uppföljning
/i Driftstörningar, Ladok /av Mikael LindgrenDriftstörningen i Uppföljningstjänsten i Ladok – produktionsmiljö kvarstår. Det är hög last i tjänsten, vilket innebär att det kan ta lång tid för beställda rapporter att bli färdiga.
Vi uppdaterar informationen senast imorgon onsdag kl 08:00.
Planerad åtgärd i Primula (och PASS), 19/11 från kl 11.00 till kl 13.00
/i Planerade åtgärder /av Ann-Britt TyrbroTisdag den 19 november kl 11.00-13.00 kommer Primula och PASS att påverkas av ett hårdvaru byte. Under denna period kommer Primula och PASS att vara otillgänglig!
Efter kl 13.00 kommer Primula och PASS att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se