Pågående driftstörning i verktygen Kontoaktivering och Inställningar

Vi har just nu en driftstörning i verktygen Kontoaktivering (https://administrationsverktyg.umu.se/Kontoaktivering) och Inställningar (https://administrationsverktyg.umu.se/Settings). Det innebär att det kan vara problem med aktivering av Umu-id samt problem att logga in till tjänsten för att återställa lösenord som student.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information före kl. 11.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i Pass

Vi har just nu en driftstörning i PASS. Det innebär att det inte går att logga in i PASS.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan måndag 2020-12-14 kl 11:00.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i Pass

Vi har just nu en driftstörning i PASS. Det innebär att det inte går att logga in i PASS.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan måndag 2020-12-14 kl 08:00.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i PASS

Vi har just nu en driftstörning i PASS. Det innebär att logga in i PASS..

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information kl 14.00.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i PASS

Vi har just nu en driftstörning i PASS. Det innebär att det inte går att logga in i PASS.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information. Innan kl. 11:00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Problem med automatisk vidarebefordran i studenternas e-postkonton i Office 365

Under perioden 1-8 december har funktionen för automatisk vidarebefordran (forward) för studenter i Microsofts Office 365 e-post inte fungerat.

Detta innebär att om du som student har valt inställningen automatiskt vidarebefordran för dina mejl under denna period så ligger de kvar i din inkorg. För att vidarebefordra dessa mejl behöver du logga in i din O365-inkorg och manuellt vidarebefordra din e-post.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Ny akut driftsättning av Kurosawa efter inloggningsproblem

Nya användare av Kurosawa (kursadministrations-system) har haft problem med att logg in!
Vi kommer därför med kort varsel att driftsätta en ny version av Kurosawa idag måndag 7:e december kl 16:00. Systemet bör vara åter i drift inom en halvtimme. Hör av er till service desk om problemen kvarstår efter det.

Problem med Umu-kort åtgärdat

Problemet som vissa personer har haft med att ta sig in i lokaler är nu åtgärdat.

Åtgärdad driftstörning i inloggningstjänsten

Inloggningstjänsten fungerar nu normalt.