Pågående driftstörning i e-posten

E-posten från externa användare är fortsatt fördröjd. Anledningen till driftstörningen är att vi igår hade en rejäl spam-attack. Vi arbetar med att försöka hitta lösningar på att snabba upp delar av epost-kön, samtidigt som vi måste låta systemet bearbeta det som redan ligger i kö och väntar.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning på www.umu.se

Vi har just nu en driftstörning på www.umu.se. Det innebär att en av våra servrar är överbelastad och inte visar Umeås webbsida på ett korrekt sätt. Detta problem drabbar alltså inte alla användare, utan endast de som fördelas till den server som inte fungerar fullt ut.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 12.00.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i epost-tjänsten

Vi har just nu en driftstörning i epost-tjänsten för epost som skickas till oss från avsändare utanför UmU. Det innebär att leveransen av epost är fördröjd.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information före kl 12.00.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i copyprint.umu.se

Follow me print (copyprint.umu.se) fungerar nu normalt.
Det var tidigare problem med utskrifter och kopiering via denna tjänst.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

 

Fortfarande pågående driftstörning i copyprint.umu.se

Vi har fortfarande en driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att det inte går att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information, senast kl 15.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i copyprint.umu.se

Vi har just nu en driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att det inte går att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information, senast kl 12.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Lyncmiljön

Lync fungerar nu normalt igen. Det kan kvarstå problem med kontaktlistorna i Lync för enstaka användare och då får man starta om Lyncklienten så ska de dyka upp.

Pågående driftstörning i Lyncmiljön

Vi har just nu en driftstörning i Lyncmiljön. Det innebär att det är svårt att ringa ut och in från Lync.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 11.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad åtgärd i Samarbetsytan (samarbetsyta.umu.se), tis 22/12, kl 07:30

Tisdag 22/12 kommer Samarbetsytan (www.samarbetsyta.umu.se) att påverkas av en omstart av systemet, pga underhåll. Under denna period kommer den att vara otillgänglig. Efter 08:00 beräknas systemet att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat underhåll i Aurora ikväll tisdag 15/12, från kl. 23 till kl. 24

Ikväll mellan kl. 23 och kl. 24 kommer intranätet Aurora att påverkas av ett underhåll. Under den tiden kan delar av systemet vara svårt att nå eller upplevas segt.

Det påverkar samarbetsytor, d.v.s. mitt.aurora.umu.se, projekt.aurora.umu.se samt intra.aurora.umu.se.

Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta orsakar.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se