Planerat underhåll av Aurora idag onsdag 14/10 kl. 14.30-15.00

I eftermiddag mellan kl. 14.30 och 15.00 kommer underhåll att göras på Aurora. Under den tiden kan delar av Aurora inte nås. Det påverkar samarbetsytor, d.v.s. mitt.aurora.umu.se, projekt.aurora.umu.se samt intra.aurora.umu.se.

Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta orsakar.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

 

Planerad driftstörning i adressbokstjänsten i Lync, idag måndag kl. 19-22

Måndag den 12/10 mellan kl. 19.00-22.00 kommer Lyncmiljön att påverkas av en uppdatering av adressbokstjänsten. Under denna period kan det vara svårt att söka i adressboken för UMU vi Lync. Lokal adressbok fungerar dock som vanligt. Efter 22.00 kommer adressboksfunktionen att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Planerat underhåll i utbildningskatalogen på webben, onsdag 7 oktober, 07.00-08.00

Onsdag 7 oktober, kl. 07.00-08.00 kommer utbildningskatalogen på webben att vara otillgänglig. Detta beror på underhåll av Selmas administrationsgränssnitt.

Besök gärna antagning.se eller studera.nu för att se samtliga kurser och program under tiden utbildningskatalogen ligger nere.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Portalen: Planerad uppdatering onsdagen 7/10, kl 8-10

Portalen kommer att uppdateras onsdagen den 7/10. Mellan klockan 8-10 kommer därför Portalen att kunna vara nere.

Wednesday, October 7:th there will be maintenance on Portalen. This will occur between 8-10. During this period it may not be possible to log in or use the system.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Cambro: Planerat driftstopp tisdag 6/10 kl 7-10

Tisdag den 6/10 sker underhåll av Cambro mellan kl 7-10. Under denna period kommer det inte att gå att logga in i eller använda systemet.

Tuesday, October 6, there will be maintenance on Cambro. This will occur between 7-10. During this period it may not be possible to log in to or use the system.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering av Aurora, torsdag 1 oktober, 11.30-14.30

Torsdag den 1 oktober 11.30-14.30 kommer intranätet Aurora att uppdateras. Under den tiden kommer delar av systemet att vara otillgängligt. Det påverkar samarbetsytor, d.v.s. mitt.aurora.umu.se, projekt.aurora.umu.se samt intra.aurora.umu.se som kommer vara otillgängliga under större delen av servicefönstret.

Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta orsakar.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering av webbpubliceringsverktyget Infoglue, onsdag 30 september, 8.00-11.00

Onsdag den 30/9 mellan kl. 8.00 och ca. 11.00 sker en uppdatering av Infoglue. Under denna period kommer du inte att kunna logga in eller jobba i systemet (editorn). Efter kl. 11.00 kommer Infoglue att fungera normalt igen.
På sidan http://webbpublicering.umu.se/om/uppdateringar kommer du att kunna läsa mer om vilka uppdateringar som följer med denna gång.

Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta orsakar.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat avbrott på datanätet måndagen den 5 oktober, kl. 22.00–24.00. Alla IT-tjänster kommer att beröras

Måndagen den 5 oktober mellan kl 22.00–24.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet. Arbetet innebär att vi förbättrar tillgängligheten och minskar risken för framtida störningar.

Alla IT-tjänster kommer att beröras.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

Planerad uppdatering av Lyncmiljön onsdag 30/9 kl. 19-22

Onsdag den 30/9 kommer Lyncmiljön att påverkas av en uppdatering. Under denna period kan användarna uppleva att de loggas ut och in ur sina klienter pågående samtal påverkas dock inte. Efter 22.00 kommer Lync att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Planerat arbete i den virtuella miljön, onsdagen den 30/9 till fredag den 2/10

Från onsdag 30/9 till fredag 2/10 kommer ITS att uppgradera den virtuella miljön där ett flertal av Umeå universitets centrala system och tjänster ligger. Arbetet handlar om att byta version av programvaran vi kör och beräknas pågå under dessa tre dagar.

Under denna period kommer du som användare inte att märka av arbetet utan kan fortsätta arbeta som vanligt i dessa system.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se