Planerat avbrott på ärendehanteringssytenet Servicedesk Plus torsdag den 12 november mellan kl. 17.00 – 20.00

Planerat avbrott på universitetets datanät i NUS lokaler måndagen den 16 november mellan kl. 19.00 – 22.00

Måndagen den 16 november mellan kl 19.00–22.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet tillhörande Umeå universitet i lokaler som finns på NUS.

Har du frågor?
Kontakta Servicedesk

Åtgärdad driftstörning i Lyncmiljön

Lync fungerar nu normalt igen. De tidigare problemen med dålig samtalskvalitet på utgående/inkommande samtal är lösta.

Pågående driftstörning i Lyncmiljön

Vi har just nu en driftstörning i Lyncmiljön. Det påverkar samtalskvaliten för inkommande och utgående samtal.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan 12.00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i klienthanteringstjänsten

Klienthanteringstjänsten fungerar nu normalt igen.

Pågående driftstörning i klienthanteringstjänsten

Vi har just nu en driftstörning i klienthanteringstjänsten. Det innebär att alla tjänster som klienthanteringstjänsten ligger nere.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information kl 11:00.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Cambro

Cambro fungerar nu åter normalt.

Pågående driftstörning i Cambro

Vi har just nu en driftstörning i Cambro. Det innebär att du kan uppleva att systemet är långsamt och kan ha svårt att logga in.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 10.00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Cambro: Planerad uppdatering torsdag 5/11, kl 7-10

Torsdagen den 5/11 sker underhåll av Cambro mellan kl 7-10. Under denna period kommer det inte att gå att logga in i eller använda systemet.

Thursday, November 5:th, there will be maintenance on Cambro. This will occur between 7-10. During this period it may not be possible to log in to or use the system.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i diariet, onsdag, 4/11, från kl 13.00

Onsdag, 4/11. kommer diariet att uppdateras. Under denna period är inte diariet tillgängligt. Arbetet beräknas ta hela eftermiddagen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se