Pågående driftstörning på www.umu.se och Aurora

Vi har problem med den publika webben www.umu.se och intranätet aurora.umu.se. Det innebär att man just nu inte kan nå webbarna.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Infoglue, tisdag 16 februari, från kl. 8 till kl. 11

På tisdag den 16 februari mellan kl. 8 och kl. 11 kommer webbpubliceringssystemet Infoglue att uppdateras. Under denna period kommer du inte att kunna logga in eller jobba i systemet (editorn). Efter kl. 11.00 kommer Infoglue att fungera normalt igen.

På sidan http://webbpublicering.umu.se/om/uppdateringar kan du läsa mer om vilka uppdateringar som följer med denna gång.

Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta orsakar.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i hänvisningsystemet Trio

Vi har just nu ett problem med inloggningen på webplatsen www.telefon.umu.se där man kan hantera hänvisningar för telefonin. För att komma runt problemet kan man använda sig av hänvisningkoder i Lyncklienten.

Sök på hänvisning i kunskapsdatabasen (www.support.its.umu.se) för att hitta instruktioner.

Trio arbetar med att lösa problemet och hoppas att det ska vara löst under dagen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Inställd: Planerad uppdatering i www.servicedesk.its.umu.se, Dirigenten samt synkroniseringstjänsten

Den planerade driftsättningen torsdag den 4/2 för www.servicedesk.its.umu.se, Dirigenten samt synkroniseringenstjänsten ställs in. Vi återkommer med nytt datum längre fram.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

 

Åtgärdad driftstörning i Lyncmiljön

Lync fungerar nu normalt igen. Om klienten inte återansluter automatiskt måste man starta om Lyncklienten.

Pågående driftstörning i Lyncmiljön

Vi har just nu en driftstörning i Lyncmiljön. Det innebär att det är svårt att ringa ut och in.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan 16.00.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Aurora, torsdag 4 februari från kl. 5 till kl. 8

Torsdag den 4 februari mellan kl. 5 och kl. 8 kommer intranätet Aurora att uppdateras. Under den tiden kommer delar av systemet bitvis att vara otillgängligt.

Driftavbrottet påverkar samarbetsytor, d.v.s. mitt.aurora.umu.se, projekt.aurora.umu.se samt intra.aurora.umu.se. Vi rekommenderar användare att inte jobba i systemet under denna tid. Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta orsakar.

Efter kl. 8.00 kommer Aurora att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppgradering av hänvisningsystemet Trio, onsdag den 10/2 kl 18.00-00.00

Onsdag den 10:e februari kommer Lyncmiljön att påverkas av en uppgradering av hänvisningsystemet Trio. Under uppgraderingen kan det periodvis vara problem att komma åt Lyncmiljön. Det påverkar möten, ingående/utgående samtal och röstbrevlådor.

Anledningen till uppgraderingen är att förbereda för införandet av den nya serverversionen Skype for Business.

Efter midnatt kommer tjänsten att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad driftåtgärd och uppdatering i ServiceDesk Plus, fredag 29/1, 14:00-17:00.

Fredag den 29/1 kl 14:00-17:00 kommer ServiceDesk plus (https://sd.its.umu.se) att påverkas av ett drift stopp. Vi utför underhåll på os plattformen. Under denna period kan man inte logga in och lägga eller se ärenden i systemet. Efter 17:00 kommer ServiceDesk plus att fungera normalt igen. Har du frågor? Kontakta Servicedesk www.servicedesk.its.umu.se