Pågående driftstörning i Wisum

Vi har just nu en driftstörning i Wisum. Det innebär att du varken kan beställa datorprodukter eller kontorsvaror för tillfället.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast måndag förmiddag.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i Skype

Vi har just nu en driftstörning i Skype. Det innebär att det inte går ringa, chatta eller använda Skype för videokonferens.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast söndag den 21/2.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Fortsatt driftstörning på hänvisningswebben för Trio

Det är fortfarande problem med  inloggningen på webplatsen www.telefon.umu.se där man kan hantera hänvisningar för telefonin. För att komma runt problemet kan man använda sig av hänvisningkoder i Lyncklienten.

Sök på hänvisning i kunskapsdatabasen (www.support.its.umu.se) för att hitta instruktioner för detta.

Du kan också kontakta växeln för att få hjälp med att sätta hänvisning på din telefon.

Trio har lokaliserat felet och arbetar med en lösning. Men vi har tyvärr inget datum på när det kan vara löst.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i ärendehanteringssystemet

Ärendehanteringssystemet fungerar nu normalt. Det innebär att du kan lägga ärenden precis som vanligt.

Åtgärdad driftstörning för centrala system och tjänster

Driftstörningarna vi upplevt under förmiddagen är åtgärdade för de centrala tjänsterna och systemen. Du kan dock fortfarande uppleva en viss seghet innan tjänsterna kommit igång ordentligt.

Du kan inte lägga ärenden i ärendehanteringssystemet via webben än, men du kan nå Servicedesk via telefon på 090-786 63 00 om du behöver hjälp.

Pågående driftstörning i CAS påverkar det trådlösa nätet

Vi har just nu en driftstörning i CAS som även påverkar det trådlösa nätet (eduroam och UmUwlan). Det innebär att du inte kan ansluta till det trådlösa nätet just nu.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 11.00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i ett flertal centrala tjänster (CAS, Aurora mfl)

Vi har just nu driftstörning som rör ett flertal centrala system och tjänster. Det gäller bland annat:

  • CAS (för inloggning på centrala system och tjänster)
  • Aurora
  • Ärendehanteringstjänsten
  • Lync

Det innebär att du inte kommer åt tjänster som kräver CAS-inloggning eller kan lägga ärenden till Servicedesk. Det är också driftstörningar i Lync.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 11.00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning för samarbetsyta.umu.se

Just nu har vi driftstörningar på samarbetsyta.umu.se som gör att tjänsten inte är tillgänglig. Vi arbetar på att lösa problemet och tjänsten beräknas vara igång igen måndag förmiddag. 

Har du frågor? 

Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning på www.umu.se och Aurora

Nu går det att nå www.umu.se och intranätet Aurora igen.