Vi har lokaliserat felet och gjort en åtgärd som gör att mailen nu fungerar igen. Vi kör dock på begränsad kapacitet för tillfället så det kan gå lite långsammare än vanligt att arbeta i mailklienten.
Du kan behöva starta om din klient för att få kontakt med mailen igen.
Vi återkommer när vi har full kapacitet i miljön igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerat avbrott på datanätet måndagen den 5 december, kl. 20.00–24.00. Alla IT-tjänster kommer att beröras
/i Datanät, eduroam, Planerade åtgärder /av Håkan GustafssonMåndagen den 5 december mellan kl 20.00–24.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet. Arbetet innebär att vi förbättrar tillgängligheten och minskar risken för framtida störningar.
Alla IT-tjänster kommer att beröras.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Avslutad: Planerad uppdatering i Skype-telefonin, söndag 27/11 kl. 18-23
/i Planerade åtgärder, Skype för företag /av Jan PetterssonDen planerade uppdateringen av Skypemiljön är nu avslutad och telefonin fungerar nu normalt igen.
Åtgärdad driftstörning i epostmiljön.
/i Driftstörningar, E-post /av Mikael SundhDriftstörningen i epostmiljön är nu åtgärdad och systemet fungerar normalt.
Löst: Förbindelsen till UMF i Norrbyn är nere
/i Datanät, Driftstörningar /av Håkan GustafssonFörbindelsen till UMF i Norrbyn är nu uppe igen.
/Nätdriften
Inställd: Planerad uppdatering i CopyPrint, tisdag, 22/11, från kl 09.00-14.00
/i Planerade åtgärder, Skrivartjänsten, Student /av Anja AxelssonDen planerade uppdateringen av CopyPrint idag ställs in. Vi återkommer med nytt datum senare.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Förbindelsen till UMF i Norrbyn är nere
/i Datanät, Driftstörningar /av Håkan GustafssonTelia har problem med förbindelsen till Norrbyn, de jobbar på att lösa problemet.
/Nätdriften
Uppdatering: Pågående driftstörning i epostmiljön
/i Driftstörningar, E-post /av Jan PetterssonVi har lokaliserat felet och gjort en åtgärd som gör att mailen nu fungerar igen. Vi kör dock på begränsad kapacitet för tillfället så det kan gå lite långsammare än vanligt att arbeta i mailklienten.
Du kan behöva starta om din klient för att få kontakt med mailen igen.
Vi återkommer när vi har full kapacitet i miljön igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i epostmiljön
/i Driftstörningar, E-post /av Jan PetterssonVi har just nu en driftstörning i epostmiljön. Det innebär att det inte går att läsa eller skicka epost. Det drabbar både klienter och webmail.
Ingen mail går förlorad utan kommer att levereras när systemet är igång igen.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 15.30.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering i CopyPrint, tisdag, 22/11, från kl 09.00-14.00
/i Planerade åtgärder, Skrivartjänsten, Student /av Anja AxelssonTisdag, 22/11 kommer CopyPrint att påverkas av en planerad uppdatering. Under denna period kommer du inte kunna scanna, kopiera eller skriva ut via tjänsten.
Efter kl 14.00 kommer CopyPrint att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Infoglue
/i Driftstörningar, InfoGlue /av Britta LöfvenbergWebbpubliceringssystemet Infoglue fungerar nu normalt.