På måndag den 8/1 mellan kl 20-22 kommer inkommande och utgående epost servrar att flyttas. Det innebär att ingen mail kommer att förmedlas under den tiden. Inkommande epost återsänds som vanligt lite senare medans utgående epost från exempelvis skrivare och scannrar kan komma att behöva återsändas manuellt.
För ni som använder Exchange och webmail kommer eposten endast att fördröjas och skickas automatiskt när flytten är klar.
Har du frågor?
Kontakta Servicedesk www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Ladok
/i Administrativa system, Ladok /av Anja AxelssonLadok fungerar nu normalt.
Fortfarande driftstörning i Ladok
/i Administrativa system, Driftstörningar, Ladok /av Anja AxelssonVi har fortfarande en driftstörning i Ladok. Det innebär att användare har problem att ansluta mot Ladok och klientprogrammet avslutas. .
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 09.00, tisdag den 9/1.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i Ladok
/i Administrativa system, Driftstörningar, Ladok /av Anja AxelssonVi har just nu en driftstörning i Ladok. Det innebär att användare har problem att ansluta mot Ladok och klientprogrammet avslutas. .
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 16.30
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Aurora
/i Aurora /av Anja AxelssonAurora fungerar nu normalt.
Åtgärdad driftstörning i Cambro
/i Cambro, Driftstörningar, Student /av Jonas ErikssonCambro fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i Cambro
/i Cambro, Driftstörningar, Planerade åtgärder, Student /av Jonas ErikssonVi har just nu en driftstörning i Cambro.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i intranätet Aurora
/i Aurora, Driftstörningar /av Britta LöfvenbergVi har just nu en driftstörning i Aurora. Det innebär att det inte går att nå vissa sidor eller att systemet upplevs segt.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl. 16.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad åtgärd i Adobe Connect, tisdag 2/1 07.00 – onsdag 3/1 kl 16.00
/i Planerade åtgärder, Student /av Anja AxelssonTisdag, 2/1 kommer Sunet göra ett underhåll av Adobe Connect. Under denna period kommer Adobe Connect inte vara tillgänglig.
Efter kl 16.00 onsdag den 3/1 kommer Adobe Conncet att fungera normalt igen.
Läs mer hos Sunet
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Flytt av inkommande och utgående epost servrar den 8/1 kl 20-22
/i E-post, Planerade åtgärder /av Håkan GustafssonPå måndag den 8/1 mellan kl 20-22 kommer inkommande och utgående epost servrar att flyttas. Det innebär att ingen mail kommer att förmedlas under den tiden. Inkommande epost återsänds som vanligt lite senare medans utgående epost från exempelvis skrivare och scannrar kan komma att behöva återsändas manuellt.
För ni som använder Exchange och webmail kommer eposten endast att fördröjas och skickas automatiskt när flytten är klar.
Har du frågor?
Kontakta Servicedesk www.servicedesk.its.umu.se
Planerat arbete med klienthanteringstjänsten, måndag 8/1, från kl 08:00 till kl 16:00
/i Klienthanteringstjänsten, Planerade åtgärder /av Tomas LövlingMåndag 8 januari kommer klienthanteringstjänsten att vara otillgänglig från kl 08:00 på grund av arbete med uppdatering av server. Under denna period kommer inte installation/ominstallation av datorer fungera för er som använder tjänsten. Senast 16:00 kommer klienthanteringstjänsten att fungera normalt igen.
Har du frågor?
Kontakta Servicedesk www.servicedesk.its.umu.se