Tisdag den 27/3 kl. 7 kommer synkroniseringstjänsten Kardía att påverkas av en uppdatering. Det innebär att system och tjänster som använder Kardia kan vara otillgängliga eller så kan användare av dessa system uppleva en viss fördröjning innan ändringar slår igenom.
Följande tjänster och system påverkas:
- Kursadministration (www.kursadministration.umu.se)
Hantera kursgrupper och kurssajter
- Servicedesk (servicedesk.its.umu.se)
Registrera ärenden
Administrera Skypebeställningar
Hantera UmU-kort
Hantera Filyta
Skapa gästkonton
Beställning av VPN
Aktivering av studentkonton
Byte av primär e-post för studenter
- Dirigenten
Efter kl. 8 kommer synkroniseringstjänsten Kardía fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering i synkroniseringstjänsten, tisdag 27 mars, från kl. 7 till kl. 8
/i Administrativa system, Dirigenten, Kardia, Kursadministration, Planerade åtgärder, ServiceDesk, Student /av Britta LöfvenbergTisdag den 27/3 kl. 7 kommer synkroniseringstjänsten Kardía att påverkas av en uppdatering. Det innebär att system och tjänster som använder Kardia kan vara otillgängliga eller så kan användare av dessa system uppleva en viss fördröjning innan ändringar slår igenom.
Följande tjänster och system påverkas:
Hantera kursgrupper och kurssajter
Registrera ärenden
Administrera Skypebeställningar
Hantera UmU-kort
Hantera Filyta
Skapa gästkonton
Beställning av VPN
Aktivering av studentkonton
Byte av primär e-post för studenter
Efter kl. 8 kommer synkroniseringstjänsten Kardía fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering i moodle, Tisdag den 27 mars, 03:00-04:00
/i Planerade åtgärder /avMoodle uppgraderas tisdagen den 27 mars, kl 03:00. Tjänsten kan vara otillgänglig upp till 20 min.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Inställd: Planerad uppdatering av moodle , onsdag den 21 mars
/i Planerade åtgärder /avDen planerade uppdateringen av Moodle onsdagen den 21 mars är inställd.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering i Moodle, onsdag, 21/3, kl. 06.00 – 06.10
/i Moodle, Planerade åtgärder, Student /av Erik J ErikssonMoodle uppgraderas onsdag (2018-03-21), kl 06:00. Tjänsten kan vara otillgänglig upp till 10 min.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad åtgärd av Tele2 på mobilnätet, onsdag 21/3, kl. 06.00-07.00
/i Planerade åtgärder /av Jan PetterssonOnsdag den 21/3 kommer mobiler med Tele2 att påverkas av ett akut underhåll. Tele2 anger dock att mobiltrafiken inte skall påverkas men flaggar ändå att det kan uppstå störningar.
Efter 07.00 kommer mobiltelefonin att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning hos Tele2
/i Planerade åtgärder /av Fredrik JohanssonAtt ringa till Telavoxkunder fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning hos Tele2 för samtal till bland annat Xlnt travel
/i Driftstörningar, Planerade åtgärder, Skype för företag /av Jan PetterssonTele 2 har just nu en driftstörning för samtal till Telavoxkunder (bland annat Xlnt Travel). De arbetar tillsammans med Telavox för att lösa problemet.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 13.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i TimeEdit för studenter
/i Administrativa system, Student /av Britta LöfvenbergTimeEdit fungerar nu normalt och studenter kan boka grupprum via systemet.
Åtgärdad driftstörning i CopyPrint
/i Copyprint /av Anja AxelssonCopyPrint fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i CopyPrint
/i Copyprint, Driftstörningar /av Anja AxelssonVi har just nu en driftstörning i CopyPrint. Det innebär att tjänsten är sporadiskt tillgänglig.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 11.00.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se