Planerad uppdatering av Episerver för umu.se, tisdag den 14/1, från kl 7.45 till kl 8.15

Tisdag den 14/1 kommer umu.se att påverkas av en systemuppdatering. Det är en ny version av Episerver som kommer att releasas. Under denna period kommer umu.se att vara otillgänglig.

Efter 8.15 kommer umu.se att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat underhåll på webbsiter

Måndag 13/1 mellan kl. 20-22 kommer några webbsiter att påverkas av underhåll av servermiljö. Under denna period är websiterna ej åtkomliga.

Siter som påverkas är:
www.am.lokal.umu.se
www.isp.umu.se
netlogon
www.doktorand.db.umu.se
www.kursrapport.umdc.umu.se

Efter 22:00 kommer webbarna att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad teknisk service på datanätet den 13 januari kl 20-24

Måndagen den 13 januari kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.

Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att bli otillgängliga.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i CopyPrint

CopyPrint fungerar nu normalt.

Driftstörning i Ladok åtgärdad

Driftstörningen i Ladok med bland annat långa svarstider och felmeddelanden beräknas vara åtgärdad av den uppdatering i Ladok som gjordes på morgonen idag. Man bevakar prestandan för att säkertställa detta.

Pågående driftstörning i CopyPrint

Det är fortsatta problem med CopyPrint som drabbar Mac klienter. Det innebär användare ej kan skriva ut normalt, men kan göra det via copyprint.umu.se

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information under dagen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i CopyPrint

Vi har just nu en driftstörning i CopyPrint. Det innebär att inga användare kan skriva ut för tillfället.

Office arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information under dagen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Ladok 17/12 kl 04.00 till kl 06.00; Ladok update 17 December from 04:00 to 06:00

Tisdag 17 december mellan kl 04.00-06.00 kommer Ladok att påverkas av en uppdatering. Under den perioden kan du som är student bland annat inte registrera dig, anmäla dig till tentamen eller se dina kurser på studentwebben. Du som är anställd kan inte arbeta i systemet.

Senast kl 06.00 kommer Ladok att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

On Tuesday 17 December between 04:00 and 06:00, Ladok will be affected by an update. During this period, students cannot, for example, register, sign up for examinations or see your courses on the student web. Staff cannot work in the system.

No later that 06:00, Ladok will work normally again.

Do you have any questions? Contact Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning på studentwebben

Studentwebben fungerar nu normalt och det fungerar att logga in igen.

Pågående driftstörning i copyprint (åtgärdad)

Vi har just nu en driftstörning i copyprintmiljön. Det innebär att vissa användare har problem med att hämta ut sina utskrifter.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se