Planerad uppdatering Epost i Office 365 får säker inloggning, 23/2 kl. 18:00-18:30

Tisdag 23/2 påverkas E-posten i Office 365, då en uppdatering görs så att säker inloggning aktiveras, även kallad ”Modern Authentication”.

Det gör att användare av Outlook som har sin e-post i Office 365 från sin dator, mobil eller platta kommer att få logga in på nytt och får då samma typ av inloggning som i Office 365 i övrigt.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerade uppdateringar i Primula och PASS, tisdag 23/2, från kl 07.00 till kl 08.00

Tisdag den 23/2 från kl 07.00 till kl 08.00 kommer Primula och PASS att påverkas av en systemuppdatering. Under denna period kan systemen vara oåtkomliga för samtliga användare.

 

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad teknisk service på datanätet den 1 mars kl 20-24

Måndagen den 1 mars kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.

Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som kan komma att bli otillgängliga under servicetiden.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Moodle

Moodle fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i Moodle

Vi har just nu en driftstörning i Moodle. Det innebär att systemet inte kan nås.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad uppdatering i Zoom, tisdag 16/2, från kl 21.00 till kl 22.00

Tisdag 16/2 från kl 21.00 till kl 22.00 kommer Zoom att påverkas av en systemuppdatering, under den här tiden kan Zoom vara otillgängligt.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad uppdatering i Kontoaktivering, onsdag 17 februari, från kl. 7.30 till kl. 8.30

På onsdag 17 februari kl. 7.30 kommer Kontoaktivering (https://administrationsverktyg.umu.se/KontoAktivering) att påverkas av en uppdatering. Under denna period kan studenter, anställda och anknutna inte aktivera sina Umu-konton.

Efter 8.30 kommer systemet att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad arbete i klienthanteringstjänsten, torsdag 11/2, från kl 08:30 till kl 14:00

Torsdag 11 februari kommer klienthanteringstjänsten att vara otillgänglig från kl 08:30 på grund av arbete med uppdatering av server. Under denna period kommer inte installation/ominstallation av datorer fungera för er som använder tjänsten.

Efter 14:00 kommer klienthanteringstjänsten att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerat servicearbete i Cambro, tisdag 16/2, från 06:00 till 08:00

Tisdag 16/2, från 06:00 till 08:00 kommer Cambro att påverkas av ett planerat servicearbete. Under denna period kommer systemet inte att vara tillgängligt.

Efter 08:00 kommer Cambro att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad uppdatering i Moodle, tisdag 16/2, från 04:00 till 08:00

Tisdag 16/2, från 04:00 till 08:00 kommer Moodle att påverkas av en uppdatering. Under denna period kommer systemet delvis inte att vara tillgängligt.

Efter 08:00 kommer Moodle att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk