Åtgärdad driftstörning vid synkning av epost för mobila enheter

Vi har hittat en gemensam faktor för de klienter som inte kunde synkronisera sin epost och har applicerat en fix för detta. Upplever du problem med synkningen på din mobil starta i så fall om telefonen och pröva synkronisera din epost på nytt. Vissa har behövt installera om appen på telefonen för att den skall komma igång.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Åtgärdad driftstörning i Office 365 rörande vidarebefordran av epost för studenter

Microsoft har haft en driftstörning i sin webmailstjänst som gör att du inte kan sätta vidarebefordran av epost. Funktionen för autosvar och inboxregler verkar också ha påverkas. Problemet verkar drabba användare som har ett annat språk än engelska inställt i sin webmail.

Det verkar inte påverka befintliga inställningar men du kan inte ändra dem.

Microsoft har börjat skjuta ut en fix och det verkar som att den har börjat appliceras på våra användare. Det kan dock ta några dagar innan alla mailboxar är åtgärdade.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Uppdatering – Pågående driftstörning vid synkning av epost för mobila enheter

Vi har ett en gemensam faktor för de klienter som inte kunde synkronisera sin epost och håller på att applicera en fix för detta. Upplever du problem med synkningen på din mobil starta i så fall om telefonen och pröva synkronisera din epost på nytt. Vi återkommer senast innan kl. 16 med en ny statusrapport.

Vi har fått in rapporter om att ett flertal användare har problem med att synka eposten på sina mobila enheter. Vi håller på att samla in information om vilka typer av enheter och klienter det berör och för att utreda om problemet ligger på klientnivå, konton eller på servernivå. Webmail och desktopklienter fungerar

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 13.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning vid synkning av epost för mobila enheter

Vi har fått in rapporter om att ett flertal användare har problem med att synka eposten på sina mobila enheter. Vi håller på att samla in information om vilka typer av enheter och klienter det berör och för att utreda om problemet ligger på klientnivå, konton eller på servernivå. Webmail och desktopklienter fungerar

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 13.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning i Office 365 rörande vidarebefordran av epost för studenter

Microsoft har just nu en driftstörning i sin webmailstjänst som gör att du inte kan sätta vidarebefordran av epost. Funktionen för autosvar och inboxregler verkar också påverkas. Problemet verkar drabba användare som har ett annat språk än engelska inställt i sin webmail.

Det verkar inte påverka befintliga inställningar men du kan inte ändra dem.

Microsoft arbetar med att lösa problemet och kommer att påbörja installation av en fix under dagen.

Vi återkommer med mer information när det är löst men senast imorgon kl. 12.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad uppdatering i Cambro, tisdag 7 september, från kl 06.00 till kl 08.00

Tisdag den 7 september kl 06.00 – 08.00 kommer lärplattformen Cambro att påverkas av en systemuppdatering. Under denna period kommer tjänsten att vara otillgänglig.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad omstart i Primula och PASS, idag 26/8, från kl. 11.30 till kl. 12.00

Idag, torsdag den 26/8, kommer Primula och PASS att startas om på grund av tekniska problem. Under denna period kan systemen inte nås.

Efter ca kl. 12 kommer systemen att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Åtgärdad driftstörning i PASS

Pass fungerar nu normalt.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning i PASS

Vi har just nu en driftstörning i PASS. Det innebär att att det inte går att logga in i PASS.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 16.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning i Zoom

Vissa användare upplever problem att starta och ansluta till möten. Systemleverantören arbetar med att lösa problemet. Följ status via följande länk: https://status.zoom.us/incidents/r5pcn7rfbwl1 

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk