Vi har just nu en driftstörning i UmU Play och skapande av nya spellistor. Det innebär att det kan vara problem att länka till nya spellistor i Canvas, Moodle och Cambro. Följande felmeddelande visas när spellistor: ”Invalid KS ”EXPIRED”, Error ”-1,INVALID_STR”
Nordunet jobbar på att försöka lösa problemet.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Angående mailutskick till Office365-License-Minecraft group
/i Driftstörningar, E-post, Office 365 /av Britta LöfvenbergJust nu får många personer massor av mail kopplat till medlemskap i en Office 365-grupp. Vi arbetar med att lösa problemet.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerad uppdatering i Primula och PASS, onsdag 23 februari, från kl 07.00 till kl 08.00
/i Administrativa system, Planerade åtgärder /av Ann-Britt TyrbroOnsdag den 23 februari kommer Primula och PASS att påverkas av en systemuppdatering. Under denna period kommer Primula och PASS att vara otillgänglig.
Primula and PASS will be closed on February 23 between 7 and 8 in the morning.
Efter kl 08.00 kommer tjänsterna att fungera normalt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Åtgärdad driftstörning i Planner
/i Driftstörningar, Office 365 /av Britta LöfvenbergPlanner via Teams och o365.umu.se fungerar nu normalt.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning i Planner via Teams och o365.umu.se
/i Driftstörningar, Office 365 /av Britta LöfvenbergVi har fortsatta problem med Planner som inte fungerar för vissa personer. Tidigare meddelade vi att det skulle fungera via webben o365.umu.se, men det stämmer inte tyvärr.
Microsoft har meddelat att de arbetar med att lösa problemet. Vi bevakar detta och återkommer med mer information senast kl. 15.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning i Planner via Teams och o365.umu.se
/i Driftstörningar, Office 365 /av Britta LöfvenbergVi har just nu en driftstörning i Microsoft Teams där Planner inte går att nå för vissa personer. Tidigare meddelade vi att det skulle fungera via webben o365.umu.se, men det stämmer inte tyvärr.
Microsoft har meddelat att de arbetar med att lösa problemet. Vi bevakar detta och återkommer med mer information senast kl. 11.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerad uppdatering i inloggningstjänsten, tisdag 15/2, från kl. 7 till kl. 8
/i Planerade åtgärder, Student, Universitetskonto /av Britta LöfvenbergTisdagen den 15/2 mellan kl. 7.00 och 8.00 sker ett underhåll av inloggningstjänsten ADFS som används för system med central inloggning, dvs. där du loggar in med ditt Umu-id. Mindre störningar kan förekomma.
Efter kl. 8 kommer inloggningstjänsten att fungera normalt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Åtgärdad driftstörning på numret till Servicedesk
/i Skype för företag /av Jan PetterssonNumret 786 63 00 fungerar nu normalt.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning på numret till Servicedesk
/i Driftstörningar, Skype för företag /av Jan PetterssonVi har just nu en driftstörning på supportnumret +46907866300. Det innebär att det inte går att ringa till servicedesk.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 11.00.
Behöver du nå Servicedesk kan du lägga ett ärende så tar vi upp.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerat arbete med Servicedesk plus, Torsdag 10/2-22, 1630-1730
/i Planerade åtgärder /av Daniel KarlssonTorsdag 10/2-22 kommer Servicedesk plus ärendehanteringssystem att påverkas av ett servicearbete. Under denna tidsperiod kommer Servicedesk Plus inte att kunna användas.
Efter 1730 kommer Servicedesk plus att fungera normalt igen. Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning i UmU Play
/i Canvas, Driftstörningar, UmU Play /av Jörgen IvarssonVi har just nu en driftstörning i UmU Play och skapande av nya spellistor. Det innebär att det kan vara problem att länka till nya spellistor i Canvas, Moodle och Cambro. Följande felmeddelande visas när spellistor: ”Invalid KS ”EXPIRED”, Error ”-1,INVALID_STR”
Nordunet jobbar på att försöka lösa problemet.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk