Planerad uppdatering i Primula och PASS, onsdag 2 februari, från kl 07.00 till kl 08.00

Onsdag den 2 februari kommer Primula och PASS att påverkas av en systemuppdatering. Under denna period kommer Primula och PASS att vara otillgänglig.

Primula and PASS will be closed on February 2 between 7 and 8 in the morning.

Efter kl 08.00 kommer tjänsterna att fungera normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad teknisk service på datanätet den 7 februari kl 20-24

Måndagen den 7 februari kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.

Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att bli otillgängliga.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Planerat arbete med Servicedesk plus, Måndag 31/1-22, 1630-1930

Måndag 31/1-22 kommer Servicedesk plus ärendehanteringssystem att påverkas av ett servicearbete. Under denna tidsperiod kommer Servicedesk Plus inte att kunna användas.
Efter 1930 kommer Servicedesk plus att fungera normalt igen.

www.umu.se/servicedesk

Planerad uppdatering i UmU Play, fredag 28/1 från kl 22:00 till söndag 30/1 kl 09:00

Fredagen den 28/1 från kl 22:00 kommer videotjänsten UmU Play att påverkas av en planerad uppdatering hos systemleverantören. Under denna period förväntas störningar och tillfälliga avbrott som påverkar Live Streaming, uppladdning av media samt åtkomst till videobibliotek. 

Från söndag den 30/1 kl 09:00 beräknas arbetet vara klart och tjänsten fungera normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk 

Åtgärdad driftstörning i Survey & Report

Systemleverantören har åtgärdat problemet och Survey & Report fungerar nu normalt. 

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning i Survey & Report

Vi har fortsatta problem med Survey & Report som innebär att studenter inte kan svara på kursvärderingar i Canvas.

Systemleverantören arbetar med att åtgärda problemet.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Åtgärdad driftstörning i Survey & Report

Systemleverantören har identifierat och åtgärdat problemet som uppstod vid användning av Safari. Survey & Report fungerar nu normalt. 

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerat arbete i Servicedesk Plus, Måndag 24/1-22, 1630-1930

Planerat arbete med Servicedesk plus, Måndag 24/1-22, 1630-1930

Måndag 24/1-22 kommer Servicedesk plus ärendehanteringssystem att påverkas av ett servicearbete. Under denna tidsperiod kommer Servicedesk Plus inte att kunna användas.

Efter 1930 kommer Servicedesk plus att fungera normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning i Survey & Report

Vi upplever just nu störningar i enkätsystemet Survey & Report vid användning av webbläsaren Safari. Problemen påverkar även kursvärderingar i Canvas.

Vi arbetar med att lösa problemet. Felsökning pågår tillsammans med systemleverantören.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad uppdatering i bilaga.umu.se, torsdag, 20/1-22 0930-1000

Torsdag 20/1-22 kommer bilaga.umu.se att påverkas av man ska uppdatera mjukvaran som tillhandahåller tjänsten bilaga.umu.se. En uppdatering av mjukvaran Cryptshare som sköter tjänsten kommer att genomföras. Under denna period kommer bilaga.umu.se att var otillgänglig.

Efter 1000 20/1-22 kommer bilaga.umu.se att fungera normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk