Pågående driftstörning i Planner via Teams och o365.umu.se

Vi har fortsatta problem med Planner som inte fungerar för vissa personer. Tidigare meddelade vi att det skulle fungera via webben o365.umu.se, men det stämmer inte tyvärr. 

Microsoft har meddelat att de arbetar med att lösa problemet. Vi bevakar detta och återkommer med mer information senast kl. 15. 

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning i Planner via Teams och o365.umu.se

Vi har just nu en driftstörning i Microsoft Teams där Planner inte går att nå för vissa personer. Tidigare meddelade vi att det skulle fungera via webben o365.umu.se, men det stämmer inte tyvärr. 

Microsoft har meddelat att de arbetar med att lösa problemet. Vi bevakar detta och återkommer med mer information senast kl. 11. 

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad uppdatering i inloggningstjänsten, tisdag 15/2, från kl. 7 till kl. 8

Tisdagen den 15/2 mellan kl. 7.00 och 8.00 sker ett underhåll av inloggningstjänsten ADFS som används för system med central inloggning, dvs. där du loggar in med ditt Umu-id. Mindre störningar kan förekomma.

Efter kl. 8 kommer inloggningstjänsten att fungera normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Åtgärdad driftstörning på numret till Servicedesk

Numret 786 63 00 fungerar nu normalt.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning på numret till Servicedesk

Vi har just nu en driftstörning på supportnumret +46907866300. Det innebär att det inte går att ringa till servicedesk.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 11.00.

Behöver du nå Servicedesk kan du lägga ett ärende så tar vi upp.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerat arbete med Servicedesk plus, Torsdag 10/2-22, 1630-1730

Torsdag 10/2-22 kommer Servicedesk plus ärendehanteringssystem att påverkas av ett servicearbete. Under denna tidsperiod kommer Servicedesk Plus inte att kunna användas.

Efter 1730 kommer Servicedesk plus att fungera normalt igen. Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning i UmU Play

Vi har just nu en driftstörning i UmU Play och skapande av nya spellistor. Det innebär att det kan vara problem att länka till nya spellistor i Canvas, Moodle och Cambro. Följande felmeddelande visas när spellistor: ”Invalid KS ”EXPIRED”, Error ”-1,INVALID_STR”

Nordunet jobbar på att försöka lösa problemet.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Åtgärdad driftstörning i Office 365

Inloggning till Office 365 fungerar nu normalt. 

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning i Office 365

Vi har just nu en driftstörning i Office 365. Det innebär att det kan vara problem att logga in mot Office 365, framförallt verkar det gälla inloggning via o365.umu.se och portal.office.com. En temporär lösning är att gå till www.office.com för att logga in, ange då umuid@ad.umu.se ex. abcd1234@ad.umu.se.

Microsoft arbetar med att lösa problemet och vi återkommer med mer information innan kl. 17.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad uppdatering i Cambro, torsdag 3 februari, från kl 06.00 till kl 08.00

Torsdag 3/2 kommer Cambro att påverkas av en systemuppdatering, under uppdateringen kommer Cambro inte att vara tillgängligt.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk