Planerad uppdatering av servern för inkommande och utgående epost, 22/9 kl. 07:30-10:00

Torsdag den 22/9 kommer inkommande och utgående extern epost att påverkas av en uppdatering. Under denna period kan viss fördröjning på epost uppstå men all epost kommer att levereras.

Efter 10.00 kommer systemet att fungera normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerat arbete med Servicedesk plus, Torsdag 8/9-22, 1630-1730

Torsdag 8/9 — kommer Servicedesk plus ärendehanteringssystem att påverkas av ett servicearbete. Under denna tidsperiod kommer Servicedesk Plus inte att kunna användas.
Efter 1730 kommer Servicedesk plus att fungera normalt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad uppdatering i Primula och PASS, tisdag 6 september, kl. 16.00 – 19.00

Tisdag den 6 september kommer Primula och PASS att påverkas av servicearbete. Större delen av denna tidsperiod (16.00-19.00)  kommer Primula och PASS att vara otillgänglig.

Efter kl 19.00 kommer tjänsterna att fungera normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Åtgärdad driftstörning i Copyprint

Copyprint fungerar nu normalt.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning i Copyprint

Vi har just nu en driftstörning i Copyprint. Det innebär att studenter och anställda som använder webbgränssnittet via copyprint.umu.se inte kan skriva ut.

Direktutskrift från personaldatorer fungerar som vanligt.

Vi arbetar med att lösa problemet tillsammans med leverantören och återkommer med mer information.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerat certifikatbyte i Skypemiljön, tisdag 6/9, kl. 08.00-10.00

Tisdag den 6/9 kommer Skypetelefonin att påverkas av ett byte av certifikat. Under denna period kan klienter tillfälligt kopplas och fasta telefoner kan tappa kontakten.

Efter 10.00 kommer miljön att fungera normalt igen. Fasta Skypetelefoner kan behöva startas om efter bytet om de inte återansluter automatiskt.

Inkommande och utgående samtal kommer inte att påverkas av certifikatbytet.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerat underhåll av diariet, onsdag 31/8

Onsdag den 31/8 kommer diariesystemet w3d3 att påverkas av arbete med konfigurationen av systemet. Under denna dag är systemet ej tillgänligt.

Systemet är åter i drift på morgonen den 1:a september.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad teknisk service på datanätet den 5 september kl 20-24

Måndagen den 5 september kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.

Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten men de ska inte påverkas under servicetiden.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Copyprint

Copyprint fungerar nu normalt.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning i Copyprint

Vi har just nu en driftstörning i Copyprint där utskrifterna blir låsta på 50%.
Det innebär att det inte går att skriva ut.

Vi arbetar med att lösa problemet tillsammans med leverantör och återkommer med mer information.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk