Tjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se) håller på att komma igång vilket gör att det för en del fungerar medans andra tyvärr fortfarande har problem. Det innebär att det fortfarande kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst.
Det är framför allt du som använder Mac-dator, datorer som ej använder ad.umu.se samt studenter vid Umeå universitet som fortfarande har problem med tjänsten.
Vi arbetar fortsatt tätt tillsammans med leverantören för att lösa problemet för alla användare så fort som möjligt senast tisdag (28/6) kl 16.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Fortfarande driftstörning på skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten, Student /av Anja AxelssonTjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se) håller på att komma igång vilket gör att det för en del fungerar medans andra tyvärr fortfarande har problem. Det innebär att det fortfarande kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst.
Det är framför allt du som använder Mac-dator, datorer som ej använder ad.umu.se samt studenter vid Umeå universitet som fortfarande har problem med tjänsten.
Vi arbetar fortsatt tätt tillsammans med leverantören för att lösa problemet för alla användare så fort som möjligt senast tisdag (28/6) kl 16.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Fortfarande driftstörning på skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten /av Mikael JonassonTjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se) håller på att komma igång vilket gör att det för en del fungerar medans andra tyvärr fortfarande har problem.
Det innebär att det fortfarande kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst. Vi arbetar fortsatt tätt tillsammans med leverantören för att lösa problemet för alla användare så fort som möjligt. Återkommer med mer information, senast tisdag (28/6) kl 13.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerat avbrott på datanätet måndagen den 4 juli, kl. 22.00–24.00. Alla IT-tjänster kommer att beröras
/i Datanät, Planerade åtgärder /av Håkan GustafssonMåndagen den 4 juli mellan kl 22.00–24.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet. Arbetet innebär att vi förbättrar tillgängligheten och minskar risken för framtida störningar.
Alla IT-tjänster kommer att beröras.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Fortfarande driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten /av Johan CarlssonDet är tyvärr fortfarande en driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att det kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst. Vi arbetar tätt tillsammans med leverantören för att lösa problemet så fort som möjligt och mycket av arbetet är nu utfört. Återkommer med mer information, senast kl 17.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Fortfarande driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten /av Mikael JonassonDet är tyvärr fortfarande en driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att det kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst. Det visade sig vara ett större problem med hela servern vilket gör att arbetet drar ut på tiden. Vi arbetar tätt tillsammans med leverantören för att lösa problemet så fort som möjligt och mycket av arbetet är nu utfört. Återkommer med mer information, senast måndag 27/6 kl 12.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Fortfarande driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten /av Mikael JonassonDet är tyvärr fortfarande en driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att det kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst. Det visade sig vara ett större problem med hela servern vilket gör att arbetet drar ut på tiden. Vi arbetar tätt tillsammans med leverantören för att lösa problemet så fort som möjligt. Återkommer med mer information, senast imorgon torsdag (23/6) kl 12.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Fortfarande driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten /av Mikael JonassonDet är fortfarande tekniska problem med skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att det kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst. Vi arbetar tillsammans med leverantören av systemet för att lösa problemet och återkommer med mer information, senast kl 16.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten /av Mikael JonassonVi har just nu en driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att det kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information, senast kl 15.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Min Backup
/i Planerade åtgärder /av Jonas SundströmBackuptjänsten Min Backup fungerar nu normalt.
Om ni har frågor eller upplever problem med systemet kontakta Servicedesk,
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i Min Backup för dig som använder Mac
/i Driftstörningar /av Anja AxelssonVi har just nu en driftstörning i Min Backup för dig som använder Mac. Det innebär att du kan få ett felmeddelande att du inte kan kontakta tjänsten och köra din backup som vanligt.
För att temporärt åtgärda problemet kan du ominstallera klienten på din dator. Instruktioner för hur du gör detta finns i Umeå universitets Kunskapsdatabas.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast måndag kl 11.00.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se