Pågående driftstörning i Kursadmin

För närvarande är det problem med att ge studenter åtkomst till Cambro och Moodle för nya kurser.

Vi arbetar med att lösa problemet och räknar med att det skall vara löst till torsdag eftermiddag.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat arbete med klienthanteringstjänsten, måndag 14/1, från kl 08:00 till kl 14:00

Måndag 14 januari kommer klienthanteringstjänsten att vara otillgänglig från kl 08:00 på grund av arbete med uppdatering av server. Under denna period kommer inte installation/ominstallation av datorer fungera för er som använder tjänsten. 

Efter 14:00 kommer klienthanteringstjänsten att fungera normalt igen.

 

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

http://www.servicedesk.its.umu.se

 

 

Planerad teknisk service på datanätet den 14 januari kl 20-24

Måndagen den 14 januari kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.

Arbetet berör både det fasta och trådlösa nätet samt de centrala IT-tjänsterna, som under servicetiden delvis kommer att bli otillgängliga.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Copyprint

Copyprint fungerar nu normalt.

 

Pågående driftstörning i Copyprint

Vi har just nu en driftstörning i Copyprint som innebär att studenter inte kan skriva ut.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information 14.30.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Primula och PASS, onsdag den 19 december, från kl 14:00 till kl 20:00

Onsdag den 19/12 mellan kl 14:00 och ca kl 20:00 kommer Primula och PASS att påverkas av program uppgradering. Under denna period kommer Primula och PASS att vara stängd.

Efter kl 20.00 kommer Primula och PASS att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i medgivandetjänsten för studenter

Vi har just nu en driftstörning i medgivandetjänsten för studenter. Det innebär att studenter inte kan se eller ge nya medgivanden.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i Infocenters ärendehanteringsystem Flexite.

Den tidigare driftstörningen i Infocenters ärendehanteringsystem Flexite är nu löst och inloggningen fungerar igen.

Pågående driftstörning i Infocenters ärendehanteringsystem Flexite.

Det är problem med att logga in i Infocenter ärendehanteringssystem, flexite. En uppgradering gjordes i natt och vi arbetar med leverantören för att åtgärda felet.

Vi återkommer med mer information innan kl. 11.00