Pågående driftstörning i inloggning mot Adobe Connect

Sunet gjorde igår en uppdatering av Adobe Connectmiljön. Efter uppdateringen går det inte att logga in med Umuid (eller någon annat universitets inloggning) via möteslänken som man får i möteinbjudan. Att gå in som gäst fungerar korrekt. Sunet arbetar med att lösa problemet.

 

En workaround är att gå direkt mot https://connect.sunet.se för att logga in till mötet med ditt Umuid.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Avbruten planerad uppdatering i Cambro, tordag 12/4

Den planerade uppdateringen av Cambro på torsdag morgon avbryts pga driftstörningar i underliggande system.

Systemet uppdateras senare.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i kursadministration, onsdagen den 11/4, från kl 03.00 till kl 03.30

Onsdagen den 11/4 kommer Kursadministration att påverkas av en mindre uppdatering. Under denna period kommer systemet vara otillgängligt för arbete.

Efter senast kl 03.30 kommer verktyget att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Copyprint

Utskrifter via tjänsten Copyprint ska nu fungera normalt.

Pågående driftstörning i Copyprint

Vi har just nu en driftstörning i CopyPrint. Det innebär att det kan vara problem att skriva ut via tjänsten.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 13.30.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Cambro, tordag, 12/4, från kl 04.00 till 05.00

Torsdagen den 12 april kommer Cambro att påverkas av en driftsättning av en uppdatering. Uppdateringen innefattar små buggförändringar. Under denna period kan inloggade användare märka systeminstabilitet och eventuellt förlora osparad information. Spara information ofta.

Efter 05.00 kommer Cambro att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i inloggningen för TimeEdit

Inloggningen mot TimeEdit fungerar nu normalt och det går att boka rum igen. Vi har kontaktat TimeEdit så att de ska se över så att problemet inte uppstår igen.

Pågående driftstörning i inloggningen för TimeEdit

Vi har just nu en driftstörning på inloggningsfunktionen mot TimeEdit. Det innebär att det inte går att logga in och boka rum/grupprum.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 11.00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Digicerts tjänst för eScience-certifikat

Inloggningen mot Digicerts eSciensetjänst fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i Digicerts tjänst för eScience-certifikat

Digicert har just nu en driftstörning på inloggningen för hantering av eScience-certifikat.

Digicert arbetar med att lösa problemet de har dock ingen tidpunkt på när de beräknar att problemet skall vara löst. Vi återkommer när vi har mer information.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se