Uppdatering driftstörning i Skypetelefoni och mobiltelefoni

Vi har fortfarande en driftstörning efter leverantörsbytet. Det innebär att du ibland inte kan höra den andra personen under inkommande och utgående samtal. Upplever du problem ring upp igen eller be den som ringer ringa igen de hör nämligen dig. Skype<->Skype och mobil<->mobil skall dock fungera.

Läs mer på Aurora

Vi arbetar tillsammans med Telia med att lösa problemet och återkommer med mer information imorgon innan kl. 9.00



Åtgärdad driftstörning i visning av mobilnummer

Visningen av mobilnummer fungerar nu normalt. Du kan dock behöva gå in och tillfälligt ändra till att inte visa ditt nummer när du ringer och sedan ändra tillbaka till att visa numret igen.

Uppdatering driftstörning i Skypetelefoni och mobiltelefoni

Vi har just nu en driftstörning efter leverantörsbytet. Det innebär att du ibland inte kan höra den andra personen under inkommande och utgående samtal. Upplever du problem ring upp igen eller be den som ringer ringa igen de hör nämligen dig.

Läs mer på Aurora

Vi arbetar tillsammans med Telia med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 17.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Uppdatering driftstörning i Skypetelefoni och mobiltelefoni

Vi har just nu en driftstörning efter leverantörsbytet. Det innebär att du ibland inte kan höra den andra personen under inkommande och utgående samtal. Upplever du problem ring upp igen eller be den som ringer ringa igen.

Problemet med visningen av mobilnumret på utgående samtal är dock löst.

Vi arbetar tillsammans med Telia med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 14.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i Skypetelefonin och mobiltelefonin

Vi har just nu en driftstörning efter leverantörsbytet. Det innebär att du ibland inte kan höra den andra personen under inkommande och utgående samtal. Upplever du problem ring upp igen eller be den som ringer ringa igen.

Problemet med visningen av mobilnumret på utgående samtal är dock löst.

Vi arbetar tillsammans med Telia med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 14.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat byte av telefonileverantör torsdag 11/6 kl. 01:00-07:45

Torsdag den 11/6 kommer Skypetelefonin och mobiltelefonin att påverkas av ett byte av leverantör (se mer information på Aurora). Efter 01:00 kommer portering av mobiltelefoner att påbörjas. kl. 06:45 påbörjas portering av de fasta numren (090786xxxx). Under denna period kan det vara problem att ringa ut och in till universitetet beroende på hur långt porteringen av just det numret kommit.

Telia räknar med att allt är porterat och klart innan 07:45. Mobiltelefonerna kommer att vara porterade tidigare under natten så byt gärna SIM-kortet på kvällen så kommer mobilen att fungera på morgonen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Skypemiljön

Inloggningen till Skype fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i Skypemiljön

Vi har just nu en driftstörning i Skypemiljön vilket påverkar inloggningen för vissa klienter. Det innebär att det kan vara svårt för mobila klienter och Mac-användare att logga in.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl 12

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i UmU Play

Vi har just nu en driftstörning i UmU Play. Det innebär att det kan vara svårt att titta på eller ladda upp nytt material till Playtjänsten.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad åtgärd i tjänsten Trygg Filyta, fredag 2020-05-29 kl 08.00-09-30

Fredag den 29/5 mellan kl. 08:00-09:30 kommer en konfigurationsändring i tjänsten Trygg  Filyta att utföras.

Under denna tidpunkt kan det förekomma intermittenta störningar i online-editering av dokument.

Efter 09:30 kommer editeringen att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se