Vi har just nu en driftstörning i för din digitala plånbok PayEX. Det innebär att du kan sätta in pengar på ditt konto, men vi kan inte dra pengar för varje utskrift, kopiering eller scanning du vill göra.
Driftstörningen innebär också att ditt saldo inte visas korrekt i de skrivare som är kopplad till tjänsten.
Kan jag fortfarande skriva ut, kopiera och scanna dokument?
Ja. Vi kommer se till att du kan använda tjänsten för upp till 50kr per dag. Observera att du behöver ha ett konto på PayEx och godkänt att Umeå universitet får dra pengar från kontot, för att detta ska fungera.
Om du behöver nyttja tjänsten mer än detta ber vi dig att kontakta Infocenter, Universitetsbiblioteket eller närmaste Husservice.
Mitt saldo på skrivaren visar 50kr men jag har mer pengar på mitt PayEx-konto. Vad är fel?
Just nu har vi en driftstörning som gör att vi inte kan dra pengar för de utskrifter, kopieringar eller scanningar du gör även om du har pengar på ditt PayEx-konto.
För att du ändå ska kunna använda tjänsten ser vi till att du kan använda tjänsten upp till 50kr per dag. Observera att du behöver ha ett konto på PayEx och godkänt att Umeå universitet får dra pengar från kontot, för att detta ska fungera.
Vi återkommer med mer information så fort vi vet exakt datum för när problemet ska vara åtgärdag.
Har du frågor?
Kontakta Infocenter
www.infocenter.umu.se eller via telefon 090-786 50 00
Din digitala plånbok, PayEx, har driftstörningar just nu
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten, Student /av Anja AxelssonVi har just nu en driftstörning i för din digitala plånbok PayEX. Det innebär att du kan sätta in pengar på ditt konto, men vi kan inte dra pengar för varje utskrift, kopiering eller scanning du vill göra.
Driftstörningen innebär också att ditt saldo inte visas korrekt i de skrivare som är kopplad till tjänsten.
Kan jag fortfarande skriva ut, kopiera och scanna dokument?
Ja. Vi kommer se till att du kan använda tjänsten för upp till 50kr per dag. Observera att du behöver ha ett konto på PayEx och godkänt att Umeå universitet får dra pengar från kontot, för att detta ska fungera.
Om du behöver nyttja tjänsten mer än detta ber vi dig att kontakta Infocenter, Universitetsbiblioteket eller närmaste Husservice.
Mitt saldo på skrivaren visar 50kr men jag har mer pengar på mitt PayEx-konto. Vad är fel?
Just nu har vi en driftstörning som gör att vi inte kan dra pengar för de utskrifter, kopieringar eller scanningar du gör även om du har pengar på ditt PayEx-konto.
För att du ändå ska kunna använda tjänsten ser vi till att du kan använda tjänsten upp till 50kr per dag. Observera att du behöver ha ett konto på PayEx och godkänt att Umeå universitet får dra pengar från kontot, för att detta ska fungera.
Vi återkommer med mer information så fort vi vet exakt datum för när problemet ska vara åtgärdag.
Har du frågor?
Kontakta Infocenter
www.infocenter.umu.se eller via telefon 090-786 50 00
Cambro: Inställd uppdatering imorgon tisdag, 23/8
/i Cambro, Planerade åtgärder, Student /av Jonas ErikssonDen planerade driftsättningen skjuts på framtiden.
The planned maintenance stop is postponed.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Cambro: Planerad uppdatering tisdag 23/8, kl 08-17
/i Planerade åtgärder /av Jonas ErikssonTisdagen den 23/8 sker underhåll av Cambro mellan kl 08-17. Eftersom det är ett större underhåll kommer det att meddelas på it-status.umu.se när Cambro är tillbaka.
Tuesday, August 23:th, there will be maintenance on Cambro. This will occur between 08-17. Because it is a major maintenance task we will make an announcement when Cambro is running again.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad omstart av filytan, måndag 8/8, mellan 22:00-23:00
/i Driftstörningar, Planerade åtgärder /av Mikael SehlstedtMåndagen den 8/8 mellan 22:00-23:00 kommer Filytan att påverkas av ett avbrott, omstart. Under denna period kan man inte komma åt sina filer på Filytan.
Efter 23:00 kommer Filytan att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i datanätet i humanisthuset
/i Datanät, Driftstörningar /av Mikael StellénDatanätet i humanisthuset fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i datanätet i humanisthuset
/i Datanät, Driftstörningar /av Mikael StellénVi har just nu en driftstörning i datanätet i humanisthuset . Det innebär att vissa användare inte kommer ut på internet.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl.12.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i ”Follow me print”
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten /av Mikael Sehlstedt”Follow me print” (copyprint.umu.se) fungerar nu normalt. Studenter kan fortfarande inte betala med payex, men ska kunna skriva ut gratis.
Leverantören arbetar med att aktivera överföringen till korten igen. Vi återkommer när vi har mer information. Leverantören åtgärdar kort ( payex ) problemen i början av augusti
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerat avbrott på datanätet måndagen den 1 augusti, kl. 22.00–24.00. Alla IT-tjänster kommer att beröras
/i Datanät, eduroam, Planerade åtgärder /av Håkan GustafssonMåndagen den 1 augusti mellan kl 22.00–24.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet. Arbetet innebär att vi förbättrar tillgängligheten och minskar risken för framtida störningar.
Alla IT-tjänster kommer att beröras.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i hänvisningsystemet Trio
/i Driftstörningar, Skype för företag /av Jan PetterssonHänvisningsystemet Trio fungerar nu normalt igen. Problemen med att hänvisningar som är satta (ex. semester, sammanträde m.m.) inte aktiveras samt att upptagetfunktion inte fungerade är nu lösta.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i hänvisningsystemet Trio
/i Driftstörningar, Skype för företag /av Jan PetterssonVi har just nu en driftstörning i hänvisningsystemet Trio. Det innebär att hänvisningar som är satta (ex. semester, sammanträde m.m.) inte aktiveras som de skall.
Leverantören arbetar med att lösa problemet och vi återkommer med mer information imorgon fm.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se