Pågående driftstörning i Infocenters ärendehanteringssystem Flexite

Infocenter har just nu en driftsstörning i ärendehanteringssystemet Flexite. Det innebär att det förtillfället inte går att logga in för att handlägga ärenden. Du kan fortfarande rapportera in ärenden via webbformulären, och de kommer att besvaras då systemet är uppe igen. Du kan även höra av dig till Infocenter via telefon 090-786 50 00

Vi återkommer senast kl 12.00 med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i PASS

PASS fungerar nu normalt igen!

Åtgärdad driftstörning i PASS

PASS fungerar nu normalt.

Eventuella fördröjningar vid installation av eduroam

Vid installation av eduroam kan det ibland upplevas fördröjningar som innebär att du måste försöka en stund senare.

Har du efter ett antal försök fortfarande problem, vänd dig till ITS Servicedesk, www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Adobe Connect

Adobe Connect fungerar nu normalt.

Fortsatt driftstörning i Adobe Connect

Vi har fortfarande en driftstörning i Adobe Connect. Det innebär att du kan ha svårt att logga in i tjänsten. Du kan prova logga in via https://connect-beta.sunet.se istället.

Sunet uppdaterar informationen om problemet via http://www.nunoc.org/nunocweb/ticket.php?key=SUNETTICKET-4640. 

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i Adobe Connect

Vi har just nu en driftstörning i Adobe Connect. Det innebär problem att logga in i systemet. Sunet felsöker och återkommer med information.

Vi återkommer senast kl 16.00 med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i resebokningssystemet

Resebokningssystemet fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i resebokningssystemet

Vi har just nu en driftstörning i resebokningssystemet. Det innebär att du inte kan använda resebokningssystemet för att boka resor för tillfället. Systemet beräknas vara tillgängligt under eftermiddagen.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat avbrott på datanätet måndagen den 4 september, kl. 20.00–24.00. Alla IT-tjänster kommer att beröras

Måndagen den 4 september mellan kl 20.00–24.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet. Arbetet innebär att vi förbättrar tillgängligheten och minskar risken för framtida störningar.

Alla IT-tjänster kommer att beröras.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se