Pågående driftstörning i min backup

Vi har just nu en driftstörning i Min backup. Vi arbetar på att lösa problemet tillsammans med leverantören och återkommer senast 15:00 med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Umuplay

Umuplay fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i Umuplay

Vi har just nu en driftstörning i Umuplay. Det innebär att du inte kommer åt tjänsten och dess innehåll just nu.

Vi återkommer senast kl 13.00  med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Studentportalen, onsdag, 8/11 från 8 till 9

Onsdag, 8/11 från 8-9 kommer Studentportalen och Dirigenten påverkas av en systemuppdatering. Under denna period kommer portalen att vara stängd.

Efter 9 kommer tjänsterna att fungera normalt igen.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat underhåll av inloggningstjänsten, tisdag 7/11, från kl. 7.30 till ca kl. 9

Tisdagen den 7/11 mellan kl. 7.30 och ca kl. 9 sker ett underhåll av inloggningstjänsten som används för system med central inloggning, dvs. där du loggar in med ditt Umu-id.

Under denna period kan det hända att du blir utloggad och kan behöva logga in igen. Om du upplever problem så prova att starta om webbläsaren och försök på nytt.

I samband med underhållet kommer bilden på inloggningssidan att bytas ut, se nedan.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Scheduled update of login services

On Tuesday 7/11 a maintenance of our login services is scheduled between 7:30 and 9.

During this period you may be logged out and need to log in again. This applies to services that use central authentication. If you are experiencing problems, try restarting your browser and try again.

After this maintenance the login page is redesigned.

Any questions? Contact Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i ITS-Cloud

ITS-Cloud fungerar nu normalt igen efter att ha haft en störning för några virtuella system. Den host och de virtuella system som hade problem bootades om imorse 08:40

Pågående driftstörning i personalsök på aurora och umu.se

Vi har just nu en driftstörning i personalsök på aurora och umu.se. Det kan innebära att när man söker på en person så får man ingen träff på personens kontaktuppgifter

Problemet är identifierat och löst men det kommer att dröja till den 4/11 innan sökmotorn har indexerat om alla uppgifter och alla uppgifter är sökbara igen

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Ny uppdatering av trådlösa nätet ikväll onsdag 1/11 kl 22.00-24.00

Vi måste göra ytterligare en viktig uppdatering av trådlösa nätet för att säkerställa funktionaliteten. Det sker ikväll mellan kl 22:00-24:00 och påverkar hela trådlösa nätet under den tiden.

/Nätdriften

Planerat avbrott på datanätet måndagen den 6 november, kl. 20.00–24.00. Alla IT-tjänster kommer att beröras

Måndagen den 6 november mellan kl 20.00–24.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet. Arbetet innebär att vi förbättrar tillgängligheten och minskar risken för framtida störningar.

Alla IT-tjänster kommer att beröras.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad åtgärd i tjänsten Min backup, torsdag 2/11, från kl 9.00 till 15.00

Torsdag, 2/11, kommer tjänsten Min backup påverkas av en planerad åtgärd. Under denna period kommer tjänsten inte vara tillgänglig och inga nya backuper kommer tas under denna tid. Det kommer ej gå att logga in och beställa/ändra användare i Min Backup i Servicedesk under denna period.

Efter kl 15.00 kommer Min backup fungera normalt igen.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se