Åtgärdad driftstörning i CopyPrint

CopyPrint fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i CopyPrint

För närvarande har vi driftstörning i CopyPrint tjänsten, felsökning pågår.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat avbrott på trådlösa nätet den 21 december mellan kl. 20.00–24.00

Onsdagen den 21 december mellan kl 20.00–24.00 kommer vi att utföra underhållsarbete på trådlösa näten UmU wlan och eduroam.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat avbrott på trådlösa nätet UmU wlan den 18 december mellan kl. 18.00–19.00

Söndagen den 18 december mellan kl 18.00–19.00 kommer vi att utföra underhållsarbete på trådlösa nätet UmU wlan, eduroam berörs inte av arbetet.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad driftsättning av din digitala plånbok (PayEx), fredag16/12, kl 8.00

Fredag 16/12 kommer din digitala plånbok att uppdateras. Uppdateringen kommer att lösa de tidigare problem funnits kring att ditt saldo inte visas korrekt vid skrivaren samt att det inte dragits några pengar för ditt användande från ditt PayEx-konto.

Från kl 8.00 kommer din digitala plånbok att återgå till normal drift.Det innebär att om du vill skanna, kopiera eller skriva ut behöver du ha ett aktivt PayEx-konto med pengar insatta för att kunna använda tjänsten.

Har du frågor? Kontakta Infocenter
www.infocenter.umu.se

Åtgärdad driftstörning rörande inloggning med Umu-id

Inloggning med Umu-id fungerar nu mot alla tjänster igen.
Vi fortsätter utreda orsaken till inloggningsproblem så det inte skall uppstå igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning rörande inloggning med Umu-id

Vi har just nu en driftstörning på en tjänst som hanterar inloggning med Umu-id. Det gör att det inte går att komma åt vissa tjänster som använder Umu-id. Aurora och Office 365 fungerar dock.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 10.00.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i mailflödet från O365 (student.umu.se) till umu.se

Mailflödet från student.umu.se fungerar nu normalt igen.

De studenter som haft problem med att skicka mail till @umu.se-adresser har fått en studs på mailet med meddelandet:
”Det gick inte att leverera ditt meddelande till anders.andersson@umu.se.
anders.andersson hittades inte hos umu.se.”

Men nu skall det fungera igen.

Pågående driftstörning i mailtrafiken från O365 till umu.se

Vi har just nu en driftstörning i mailtrafiken från student.umu.se. Det innebär att vissa studenter inte kan maila till vissa @umu.se-adresser.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 16 idag.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Portalen

Portalen fungerar nu normalt.