Lördag, 3/3 kommer Adobe Connect påverkas av ett planerat arbete. Under denna period kommer inte Adobe Connect vara tillgänglig.
Läs mer om det planerade arbetet på SUNETs webbplats: http://www.nunoc.org/nunocweb/ticket.php?key=SUNETTICKET-4896
Efter kl 7.30 kommer Adobe Connect att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerat arbete i Adobe Connect, lördag, 3/3, från kl 7.00 till kl 7.30
/i Planerade åtgärder /av Anja AxelssonLördag, 3/3 kommer Adobe Connect påverkas av ett planerat arbete. Under denna period kommer inte Adobe Connect vara tillgänglig.
Läs mer om det planerade arbetet på SUNETs webbplats: http://www.nunoc.org/nunocweb/ticket.php?key=SUNETTICKET-4896
Efter kl 7.30 kommer Adobe Connect att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad service av Primula/PASS , måndag den 5 mars , kl 07.00-08.00
/i Administrativa system, Planerade åtgärder /av Ann-Britt TyrbroPå måndag den 5 mars mellan kl 07.00 och ca 08.00 sker underhåll av Primula och PASS servrarna. Under större delen av denna period kommer Primula och PASS att vara avstängd.
Har du frågor?
Kontakta Servicedesk www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i personalkatalogen
/i Driftstörningar, www.umu.se /av Magnus ErikssonPersonalkatalogen på www.umu.se fungerar nu normalt.
Planerat avbrott på datanätet måndagen den 5 mars, kl. 20.00–24.00. Alla IT-tjänster kommer att beröras
/i Datanät, eduroam, Planerade åtgärder, Student /av Håkan GustafssonMåndagen den 5 mars mellan kl 20.00–24.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet. Arbetet innebär att vi förbättrar tillgängligheten och minskar risken för framtida störningar.
Alla IT-tjänster kommer att beröras.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i personalkatalogen
/i Driftstörningar, www.umu.se /av Magnus ErikssonVi har just nu en driftstörning i personalkatalogen på www.umu.se. Det innebär att vissa anknutna personer inte syns i vissa personallistor
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i inloggningstjänsten
/i Administrativa system, Cambro, Driftstörningar, Student /av Håkan GustafssonNu fungerar alla tjänster igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Fortsatt driftstörning i inloggningstjänsten
/i Administrativa system, Cambro, Driftstörningar, Student /av Anja AxelssonVi har just nu en driftstörning i inloggningstjänsten till vissa av våra centrala system. Det innebär att det kan vara problem att logga in till ex. Pass, Servicedesk, InfoGlue m.fl.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl. 18 idag.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i inloggningstjänsten
/i Cambro, Driftstörningar, Student /av Britta LöfvenbergVi har just nu en driftstörning i inloggningstjänsten till vissa av våra centrala system. Det innebär att det kan vara problem att logga in till ex. Pass, Servicedesk, InfoGlue m.fl.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl. 16 idag.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Cambro
/i Cambro, Driftstörningar, Student /av Erik J ErikssonCambro fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i Cambro
/i Cambro, Student /av Anja AxelssonVi har just nu en driftstörning i Cambro.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 16.00
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se