Åtgärdad driftstörning i Min backup-tjänsten

Driftstörningen i Min backup (Crashplan) är delvis åtgärdad. Tillsammans med leverantören har det konstaterats att det finns en bugg i programvaran. När den buggen kommer att bli åtgärdad är just nu oklart, men genom att ladda ner nya klienten kommer du runt problemet.

Mer information om hur du gör hittar du i kunskapsdatabasen Manual:

 

Vi har fortfarande en pågående driftstörning i min backup

Vi har fortfarande en driftstörning i min backup.
Vi arbetar på att lösa problemet tillsammans med leverantören och återkommer senast vid 15:00 i dag med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i min backup

Vi har just nu en driftstörning i Min backup. Vi arbetar på att lösa problemet tillsammans med leverantören och återkommer senast vid 09:00 i morgon bitti med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i min backup

Vi har just nu en driftstörning i Min backup. Vi arbetar på att lösa problemet tillsammans med leverantören och återkommer senast 15:00 med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Umuplay

Umuplay fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i Umuplay

Vi har just nu en driftstörning i Umuplay. Det innebär att du inte kommer åt tjänsten och dess innehåll just nu.

Vi återkommer senast kl 13.00  med mer information.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Studentportalen, onsdag, 8/11 från 8 till 9

Onsdag, 8/11 från 8-9 kommer Studentportalen och Dirigenten påverkas av en systemuppdatering. Under denna period kommer portalen att vara stängd.

Efter 9 kommer tjänsterna att fungera normalt igen.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat underhåll av inloggningstjänsten, tisdag 7/11, från kl. 7.30 till ca kl. 9

Tisdagen den 7/11 mellan kl. 7.30 och ca kl. 9 sker ett underhåll av inloggningstjänsten som används för system med central inloggning, dvs. där du loggar in med ditt Umu-id.

Under denna period kan det hända att du blir utloggad och kan behöva logga in igen. Om du upplever problem så prova att starta om webbläsaren och försök på nytt.

I samband med underhållet kommer bilden på inloggningssidan att bytas ut, se nedan.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Scheduled update of login services

On Tuesday 7/11 a maintenance of our login services is scheduled between 7:30 and 9.

During this period you may be logged out and need to log in again. This applies to services that use central authentication. If you are experiencing problems, try restarting your browser and try again.

After this maintenance the login page is redesigned.

Any questions? Contact Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i ITS-Cloud

ITS-Cloud fungerar nu normalt igen efter att ha haft en störning för några virtuella system. Den host och de virtuella system som hade problem bootades om imorse 08:40

Pågående driftstörning i personalsök på aurora och umu.se

Vi har just nu en driftstörning i personalsök på aurora och umu.se. Det kan innebära att när man söker på en person så får man ingen träff på personens kontaktuppgifter

Problemet är identifierat och löst men det kommer att dröja till den 4/11 innan sökmotorn har indexerat om alla uppgifter och alla uppgifter är sökbara igen

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se