Måndagen den 4 mars 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör både det fasta och trådlösa nätet som under servicetiden delvis kommer att bli otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdat certifikatfel på umu.se
/i Planerade åtgärder /av Anja AxelssonUmu.se fungerar nu normalt.
Planerade åtgärd för umu.se och dess certifikat
/i Driftstörningar /av Anja AxelssonVi har just nu en planerad åtgärd för att uppdatera certifikatet. Under tiden kan du ha problem att nå umu.se och få en varning om osäker webbplats. Vi beräknar vara klara senast kl 16.00.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Zoom
/i Planerade åtgärder /av Anja AxelssonZoom fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i Zoom
/i Driftstörningar /av Alexander TimanderVi har just nu en driftstörning i Zoom. Det innebär att tjänsten är otillgänglig.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad teknisk service på datanätet den 4 mars kl 20-24
/i Datanät, Planerade åtgärder, Student /av Håkan GustafssonMåndagen den 4 mars 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör både det fasta och trådlösa nätet som under servicetiden delvis kommer att bli otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerat arbete med klienthanteringstjänsten, måndag 25/2, från 08:00 till kl. 12:00
/i Planerade åtgärder /av Joachim HäggströmMåndag 25 februari kommer klienthanteringstjänsten att vara otillgänglig från kl 08:00 på grund av arbete med uppdatering av server. Under denna period kommer inte installation/ominstallation av datorer fungera för er som använder tjänsten.
Efter 12:00 kommer klienthanteringstjänsten att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
http://www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Exchange
/i E-post /av Mikael SundhExchange fungerar nu normalt efter installation av den officiella uppdateringen från Microsoft.
Uppdatering: Planerad åtgärd i Exchange, tisdag, 12/2
/i Planerade åtgärder /av Mikael SundhInförandet av den officiella uppdateringen av Exchange görs successivt och men drar ut på tiden. Arbetet kommer troligen pågå till 12-tiden idag onsdag. Under arbetet kan vissa Mac-klienter börja fungera medan andra lever kvar med de befintliga störningarna tills alla servrar uppdaterats.
Vi återkommer senast kl 10.00 med en uppdatering.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad åtgärd i Exchange, tisdag, 12/2, från kl 19-21
/i Planerade åtgärder /av Anja AxelssonTisdag, 12/2 kommer Exchange att påverkas av en uppdatering för att lösa e-postproblemen för Macanvändare. Microsoft har tagit arbetat för att ta fram en officiell patch som de kommer släppa senare under tisdagskvällen. ITS kommer att uppdatera Exchange så fort lösningen är tillgänglig.
När arbetet är gjort under kvällen kommer ny information.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Moodle
/i Planerade åtgärder /av Ulrik SandgrenMoodle fungerar nu normalt.