På grund av hög belastning i samband med terminsstart har vi just nu en driftstörning i Synkroniseringstjänsten (Kardia). Det innebär att användare av system som använder Kardia kan uppleva viss fördröjning innan ändringar slår igenom. Studenter som loggar in på studentwebben kan ex. uppleva problem att se sina kurser och scheman.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast imorgon tisdag kl. 10.
System och tjänster som kan påverkas:
Studentwebben (https://www.umu.se/student)
Kontoaktivering (https://administrationsverktyg.umu.se/kontoaktivering)
Kursadministration (www.kursadministration.umu.se)
Hantera kursgrupper och kurssajter
Servicedesk (servicedesk.its.umu.se)
Registrera ärenden
Administrera Skypebeställningar
Hantera UmU-kort
Hantera Filyta
Skapa gästkonton
Beställning av VPN
Personaladministration (https://administrationsverktyg.umu.se/Personaladministration)
OU-admin (https://administrationsverktyg.umu.se/OU)
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i studentwebben (uppdatering)
/i Driftstörningar, Ladok, Student, Studentportalen, www.umu.se /av Magnus ErikssonVi har fortfarande en driftstörning i studentwebben. Det innebär att det kan vara problem att se dina kurser och att registrera dig på kurs.
Om det är nära i tid till din registrering på kurs stänger kan du göra din registrering på www.student.ladok.se eller kontakta din kursansvarig institution och meddela att du vill registrera dig.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i studentwebben
/i Driftstörningar, Ladok, Student, Studentportalen, www.umu.se /av Magnus ErikssonVi har just nu en driftstörning i studentwebben. Det innebär att det kan vara problem att se dina kurser och att registrera dig på kurs. Vänligen pröva igen om en stund eller kontakta kursansvarig institution och meddela att du vill registrera dig.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i synkroniseringstjänsten (Kardia)
/i Driftstörningar, Kardia, Kursadministration, Ladok, Personaladministration, ServiceDesk, Student, Universitetskonto /av Britta LöfvenbergPå grund av hög belastning i samband med terminsstart har vi just nu en driftstörning i Synkroniseringstjänsten (Kardia). Det innebär att användare av system som använder Kardia kan uppleva viss fördröjning innan ändringar slår igenom. Studenter som loggar in på studentwebben kan ex. uppleva problem att se sina kurser och scheman.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast imorgon tisdag kl. 10.
System och tjänster som kan påverkas:
Studentwebben (https://www.umu.se/student)
Kontoaktivering (https://administrationsverktyg.umu.se/kontoaktivering)
Kursadministration (www.kursadministration.umu.se)
Hantera kursgrupper och kurssajter
Servicedesk (servicedesk.its.umu.se)
Registrera ärenden
Administrera Skypebeställningar
Hantera UmU-kort
Hantera Filyta
Skapa gästkonton
Beställning av VPN
Personaladministration (https://administrationsverktyg.umu.se/Personaladministration)
OU-admin (https://administrationsverktyg.umu.se/OU)
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Personaladministration
/i Driftstörningar, Personaladministration /av Britta LöfvenbergPersonaladministration fungerar nu normalt.
Fortsatt driftstörning i Personaladministration
/i Driftstörningar, Personaladministration /av Britta LöfvenbergVi har fortfarande en driftstörning i Personaladministration. Det innebär att katalogansvariga inte kan jobba i systemet just nu.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information före kl. 13.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i Personaladministration
/i Driftstörningar, Personaladministration /av Britta LöfvenbergVi har just nu en driftstörning i Personaladministration. Det innebär att katalogansvariga inte kan jobba i systemet just nu.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information före kl. 10.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad teknisk service på datanätet den 2 september kl 20-24
/i Datanät, eduroam, Planerade åtgärder, Student /av Håkan GustafssonMåndagen den 2 september kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att bli otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning www.umu.se
/i Studentportalen, www.umu.se /av Magnus Erikssonwww.umu.se fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning på www.umu.se
/i Driftstörningar, Studentportalen, www.umu.se /av Magnus ErikssonVi har just nu en driftstörning på www.umu.se. Det innebär att det kan gå långsamt att besöka www.umu.se och att det är svårt att logga in.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering i Primula o PASS , Måndag 19/8,från kl 17.00 till kl 19.00.
/i Planerade åtgärder /avMåndag den 19/8 kommer Primula och PASS att påverkas av en uppdatering! Under större delen av denna tid ( mellan kl 17.00 och 19.00 ) kommer Primula och PASS att vara otillgängligt.
Senast kl 19.00 kommer Primula och PASS att fungera normal igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se