Måndagen den 7 oktober kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att bli otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i antispamtjänsten
/i Driftstörningar, E-post /av Jan PetterssonVi har just nu en driftstörning i inloggningen för antispamtjänsten. Det innebär att det inte går att logga in mot karantän för att släppa mail som fastnat i karantänen..
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 13.00.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Viktig uppdatering av PASS idag , torsdag 3/10 kl 09.30 till kl 09.45
/i Driftstörningar /avIdag 3/10 kommer PASS att påverkas av en uppdatering. Under denna tid kl 09.30 till ca kl 09.45 kommer PASS att vara stängt.
Efter kl 09.45 kommer PASS att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering i PASS, idag onsdag 2/9 , från kl 15.00 till kl 17.00
/i Planerade åtgärder /avOnsdag den 2/9 kommer PASS att påverkas av en uppdatering. Under denna period (kl 15.00 till kl 17.00) kommer PASS att vara stängt.
Efter kl 17.00 kommer PASS att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i VPN
/i Datanät, Driftstörningar /av Håkan GustafssonNu fungerar VPN igen.
Åtgärdad driftstörning i Office 365
/i Administrativa system, Driftstörningar, Student /av Britta LöfvenbergOffice 365 fungerar nu normalt, dvs. det ska åter gå att arbeta med dokument online.
Driftstörning VPN
/i Datanät, Driftstörningar /av Håkan GustafssonVi har för närvarande driftstörningar i VPN tjänsten, vi felsöker och återkommer senast kl 10.
/Nätdriften
Pågående driftstörning i Office 365
/i Administrativa system, Driftstörningar, Student /av Britta LöfvenbergVi har just nu en driftstörning i Office 365 (http://o365.umu.se). Det innebär att det kan vara problem att visa och redigera dokument (Word, Excel etc.).
Vi har felanmält detta till Microsoft och återkommer med mer information innan onsdag kl. 14.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad teknisk service på datanätet den 7 oktober kl 20-24
/i Datanät, eduroam, Planerade åtgärder, Student /av Håkan GustafssonMåndagen den 7 oktober kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att bli otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Ladok
/i Administrativa system, Driftstörningar, Ladok /av Mikael LindgrenLadok fungerar nu normalt. Problemet att Ladok inte kan ta emot information från NyA är löst.
Pågående driftstörning i Ladok
/i Administrativa system, Driftstörningar, Ladok /av Mikael LindgrenLadok kan för närvarande inte kan ta emot information från NyA. Problemet är identifierat av supporten och de arbetar på en lösning. Målsättningen är att leverera en rättning under morgondagen (2019-09-27).
Mer information kommer senast kl 11.00 imorgon.