Uppdatering – Pågående driftstörning i Exchange för Mac-användare

Fortsatt driftstörning för användare som kör Mac med Outlook eller Apple Mail. Det innebär att det inte går att logga in mot Exchange med dessa klienter just nu.

Arbetet med att lösa problemet fortgår och återkommer med mer information innan kl. 16.

För att komma åt din e-post rekommenderar vi att du går via webmail medan problemet kvarstår.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i Exchange för Mac-användare

Vi har just nu en driftstörning för användare som kör Mac med Outlook eller Apple Mail. Det innebär att det inte går att logga in mot Exchange med dessa klienter just nu.

Orsaken är en fix av ett säkerhetshål i Exchange som åtgärdades igår kväll.

För att komma åt din e-post rekommenderar vi att du går via webmail medan problemet kvarstår.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 12.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad teknisk service på datanätet den 4 februari kl 20-24

Måndagen den 4 februari kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.

Arbetet berör både det fasta och trådlösa nätet som under servicetiden delvis kommer att bli otillgängliga.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Moodle, torsdag 2019-01-31 03:00 – 05:00

Torsdag 2019-01-31 kommer Moodle att påverkas av en systemuppdatering. Under denna period kan Moodle vara otillgängligt.

Efter 05:00 kommer Moodle att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Copyprint

Copyprint fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i Copyprint

Vi har just nu en driftstörning i Copyprint som innebär att en del nya konton inte skapas upp korrekt, detta leder till att drabbade studenter/anställda inte kan skriva ut.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information 16.15.

Uppdatering 16:15:
Felsökning pågår fortfarande, problemet verkar kopplat till en uppdatering av copyprint-tjänsten som gjordes i december.
Ny information senast 12.00 22/1

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i Kursadmin

För närvarande är det problem med att ge studenter åtkomst till Cambro och Moodle för nya kurser.

Vi arbetar med att lösa problemet och räknar med att det skall vara löst till torsdag eftermiddag.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat arbete med klienthanteringstjänsten, måndag 14/1, från kl 08:00 till kl 14:00

Måndag 14 januari kommer klienthanteringstjänsten att vara otillgänglig från kl 08:00 på grund av arbete med uppdatering av server. Under denna period kommer inte installation/ominstallation av datorer fungera för er som använder tjänsten. 

Efter 14:00 kommer klienthanteringstjänsten att fungera normalt igen.

 

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

http://www.servicedesk.its.umu.se

 

 

Planerad teknisk service på datanätet den 14 januari kl 20-24

Måndagen den 14 januari kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.

Arbetet berör både det fasta och trådlösa nätet samt de centrala IT-tjänsterna, som under servicetiden delvis kommer att bli otillgängliga.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se