Pågående driftstörning i inloggningstjänsten för BOX och Adobe Connect

Vi har just nu en driftstörning i den federerade inloggningstjänsten för BOX, Adobe Connect, Antagning.se mfl.  Det innebär att du inte kan logga in i dessa tjänster.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast söndag kl 09.00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i inloggningstjänsten för Cambro

Vi har just nu en driftstörning i inloggningstjänsten för Cambro samt federerad inloggning från andra lärosäten (används bla. på antagning.se). Det innebär att du inte kan logga in i dessa tjänster.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast söndag klockan 09:00.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning på hänvisningswebben www.telefon.umu.se

Inloggningen på www.telefon.umu.se fungerar nu normalt igen.

Problemen att hämta ut eduroam klientcertifikat nu åtgärdat.

Nu ska det gå gå att få ut klientcertifikat igen.

Pågående driftstörning i Portalen

Vi har just nu en driftstörning i Portalen. Det innebär att Mina Studier och Tentamensanmälan påverkas.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information, senast 12 idag.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Driftproblem med att hämta ut eduroam klientcertifikat

Just nu gör ett serverproblem att det inte går att hämta ut nya klientcertifikat till eduroam. Felsökning pågår.

Planerad uppdatering i CAS, onsdag 16/3, kl 9-9:30

Onsdagen den 16/3 kommer CAS (används för inloggning i vissa tjänster) att påverkas av en mindre uppgradering. Detta beror på ett byte av ett så kallat säkerhetscertifikat. Detta ska i normalfallet inte påverka tjänsten och du som användare bör inte märka något av detta.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning – DoS-attack

Cambro och Exchange/Webmail fungerar nu normalt igen.