Torsdag den 4 februari mellan kl. 5 och kl. 8 kommer intranätet Aurora att uppdateras. Under den tiden kommer delar av systemet bitvis att vara otillgängligt.
Driftavbrottet påverkar samarbetsytor, d.v.s. mitt.aurora.umu.se, projekt.aurora.umu.se samt intra.aurora.umu.se. Vi rekommenderar användare att inte jobba i systemet under denna tid. Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta orsakar.
Efter kl. 8.00 kommer Aurora att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Lyncmiljön
/in Driftstörningar, Skype för företag /by Jan PetterssonLync fungerar nu normalt igen. Om klienten inte återansluter automatiskt måste man starta om Lyncklienten.
Pågående driftstörning i Lyncmiljön
/in Skype för företag /by Jan PetterssonVi har just nu en driftstörning i Lyncmiljön. Det innebär att det är svårt att ringa ut och in.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan 16.00.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering i Aurora, torsdag 4 februari från kl. 5 till kl. 8
/in Aurora, Planerade åtgärder /by Britta LöfvenbergTorsdag den 4 februari mellan kl. 5 och kl. 8 kommer intranätet Aurora att uppdateras. Under den tiden kommer delar av systemet bitvis att vara otillgängligt.
Driftavbrottet påverkar samarbetsytor, d.v.s. mitt.aurora.umu.se, projekt.aurora.umu.se samt intra.aurora.umu.se. Vi rekommenderar användare att inte jobba i systemet under denna tid. Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta orsakar.
Efter kl. 8.00 kommer Aurora att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppgradering av hänvisningsystemet Trio, onsdag den 10/2 kl 18.00-00.00
/in Planerade åtgärder, Skype för företag /by Jan PetterssonOnsdag den 10:e februari kommer Lyncmiljön att påverkas av en uppgradering av hänvisningsystemet Trio. Under uppgraderingen kan det periodvis vara problem att komma åt Lyncmiljön. Det påverkar möten, ingående/utgående samtal och röstbrevlådor.
Anledningen till uppgraderingen är att förbereda för införandet av den nya serverversionen Skype for Business.
Efter midnatt kommer tjänsten att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering i ServiceDesk Plus är slutförd.
/in Planerade åtgärder, ServiceDesk /by Fredrik JohanssonPlanerad driftåtgärd och uppdatering i ServiceDesk Plus, fredag 29/1, 14:00-17:00.
/in Planerade åtgärder, ServiceDesk /by Fredrik JohanssonFredag den 29/1 kl 14:00-17:00 kommer ServiceDesk plus (https://sd.its.umu.se) att påverkas av ett drift stopp. Vi utför underhåll på os plattformen. Under denna period kan man inte logga in och lägga eller se ärenden i systemet. Efter 17:00 kommer ServiceDesk plus att fungera normalt igen. Har du frågor? Kontakta Servicedesk www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning på www.umu.se
/in Driftstörningar, www.umu.se /by Britta LöfvenbergNu når samtliga besökare www.umu.se igen.
Cambro: Inställd uppdatering tisdag 26/1, kl 7-10
/in Cambro, Student /by Jonas ErikssonDen planerade uppdateringen är inställd.
Pågående driftstörning på www.umu.se
/in Driftstörningar, www.umu.se /by Britta LöfvenbergVi har just nu problem på www.umu.se där en del av våra besökare inte kan nå webben. Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information före kl. 18.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering i www.servicedesk.its.umu.se, Dirigenten samt synkroniseringstjänsten, torsdag, 4/2, från 07.00-12.00
/in Administrativa system, Cambro, Dirigenten, Kardia, Moodle, Planerade åtgärder, ServiceDesk, Student /by Anja AxelssonTorsdag, 4/2 kommer www.servicedesk.its.umu.se, Dirigenten samt synkoniseringstjänsten att påverkas av en uppdatering. Det innebär att system och tjänster som använder synkroniseringstjänsten kommer uppleva en viss fördröjning innan förändringar går igenom. Under denna period fungerar det att lägga supportärenden i Servicedesk.
Följande tjänster och funktioner är inte tillgängliga;
Efter kl 12.00 kommer dessa tjänster att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se