Cambro: Planerad uppdatering tisdag 5/4, kl 05-08

Tisdagen den 5/4 sker underhåll av Cambro mellan kl 05-08. Under denna period kommer man inte åt systemet.

Tuesday, April 5:th, there will be maintenance on Cambro. This will occur between 05-08. During this period it will not be possible to use the system.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i forskningsdatabasen på www.umu.se

Visning av forskningsprojekt på www.umu.se fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i forskningsdatabasen på www.umu.se

Vi har just nu en driftstörning i forskningsdatabasen på umu-webben. Det innebär att det just nu inte går att visa upp ett specifikt forskningsprojekt. Sökfunktionen och listningar fungerar som vanligt.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information före kl. 13 imorgon fredag.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Raindance

Raindance fungerar nu normalt.

Åtgärdad driftstörning i flertalet system

Följande tjänster fungerar nu normalt:

  • Aurora
  • Samarbetsyta.umu.se
  • Pass
  • Filyta
  • Wisum

 

Pågående driftstörning i flera tjänster

Vi har just nu driftstörningar i flertalet tjänster:

  • Aurora
  • Samarbetsyta.umu.se
  • Pass
  • Filyta
  • Raindance
  • Wisum

Det innebär att det är problem att komma åt dessa tjänster just nu.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 10.00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Follow me print

Follow me print fungerar nu normalt.

Planerat avbrott på datanätet måndagen den 4 april, kl. 22.00–24.00. Alla IT-tjänster kommer att beröras

Måndagen den 4 april mellan kl 22.00–24.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet. Arbetet innebär att vi förbättrar tillgängligheten och minskar risken för framtida störningar.

Alla IT-tjänster kommer att beröras.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print”

Vi har just nu en driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att det inte går att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst. Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information, senast kl 10.

Har du frågor?
Kontakta Servicedesk www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i personalkatalogen på umu.se

Personalkatalogen på umu.se fungerar nu normalt. Dock kan det ta ett tag innan allt innehåll visas som det ska då sökmotorn behöver gå igenom allt innehåll igen.