Fortfarande driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)

Det är tyvärr fortfarande en driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att det kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst. Det visade sig vara ett större problem med hela servern vilket gör att arbetet drar ut på tiden. Vi arbetar tätt tillsammans med leverantören för att lösa problemet så fort som möjligt. Återkommer med mer information, senast imorgon torsdag (23/6) kl 12.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Fortfarande driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)

Det är fortfarande tekniska problem med skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att det kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst. Vi arbetar tillsammans med leverantören av systemet för att lösa problemet och återkommer med mer information, senast  kl 16.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)

Vi har just nu en driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att det kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information, senast kl 15.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Min Backup

Backuptjänsten Min Backup fungerar nu normalt.

Om ni har frågor eller upplever problem med systemet kontakta Servicedesk,
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i Min Backup för dig som använder Mac

Vi har just nu en driftstörning i Min Backup för dig som använder Mac. Det innebär att du kan få ett felmeddelande att du inte kan kontakta tjänsten och köra din backup som vanligt.

För att temporärt åtgärda problemet kan du ominstallera klienten på din dator. Instruktioner för hur du gör detta finns i Umeå universitets Kunskapsdatabas.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast måndag kl 11.00.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad åtgärd i utbildningskatalogen på UmU-webben, fredag 17/6 från kl. 10 till kl. 10.30

Idag mellan kl. 10 och ca 10.30 kommer underhåll att ske i utbildningskatalogen på webben.  Under denna period kommer du inte att kunna nå utbildningsinformationen.

Efter kl. 10.30 kommer tjänsten att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i utbildningskatalogen på UmU-webben

Vi har fortfarande problem med utbildningskatalogen på UmU-webben. Det innebär att det kan ta lång tid att ladda sidor och i vissa fall visas ett felmeddelande där utbildningsinformationen normalt skulle visas.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information före kl. 10 imorgon fredag.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i utbildningskatalogen på UmU-webben

Vi har just nu en driftstörning i utbildningskatalogen på UmU-webben. Det innebär att det kan ta lång tid att ladda sidor och i vissa fall visas ett felmeddelande där utbildningsinformationen normalt skulle visas.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information för kl. 15.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Ladok Nouveau

Ladok Nouveau fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i Ladok Nouveau

Vi har just nu en driftstörning i Ladok Nouveau.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 0900

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se