Pågående driftstörning i Cambro

Vi har just nu en driftstörning i Cambro. Det innebär att vissa användare får fel när de är inne i Cambro.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Aurora, tisdag 10 maj från kl. 5 till kl. 8

Tisdag den 10 maj mellan kl. 5 och kl. 8 kommer intranätet Aurora att uppdateras. Under den tiden kommer delar av systemet bitvis att vara otillgängligt.

Driftavbrottet påverkar samarbetsytor, d.v.s. mitt.aurora.umu.se, projekt.aurora.umu.se samt intra.aurora.umu.se. Vi rekommenderar användare att inte jobba i systemet under denna tid. Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta orsakar.

Efter kl. 8.00 kommer Aurora att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Fortsatt driftstörning i InfoGlue-editorn

Vi har fortfarande en driftstörning i InfoGlue-editorn som påverkar databasen. Det innebär att de förändringar som görs i editorn inte syns direkt de publiceras.

Vi arbetar med att lösa problemet och räknar med att arbetet är klart till kl 09.00 imorgon torsdag.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i InfoGlue-editorn.

Vi har fortfarande en driftstörning i InfoGlue-editorn som påverkar databasen. Det innebär att de förändringar som görs i editorn inte syns direkt de publiceras. Dessa förändringar kommer vara synliga senast kl 17.00 idag.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat arbete i lagringslösningen för virtuella system, tor 5/5 och lör 7/5, kl 21-01

Torsdag den 5 maj kl 21-01, samt lördag den 7 maj kl 21-01, kommer lagringslösningen i vårt virtuella system att uppdateras. Det är vår leverantör HP som utför arbetet med stöd från ITS. Du som användare kommer inte att påverkas av arbetet. .

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i InfoGlue-editorn

Vi har just nu en driftstörning i InfoGlue-editorn som påverkar databasen. Det innebär att du kan uppleva att det är långsamt att logga in. Vi rekommenderar att du inte använder InfoGlue-editorn förrän vi återkommer med mer information.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 15.00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Fortsatt arbete i InfoGlue-editorn, onsdag 4 maj fram till kl. 11

Idag onsdag 4 maj är InfoGlue-editorn fortsatt stängd för inloggning. Detta eftersom vi upptäckt en felaktighet i databasen för InfoGlue som behöver åtgärdas.

Under denna period kommer du inte kunna logga in och använda InfoGlue-editorn. Efter kl. 11.00 idag beräknar vi att tjänsten kommer att fungera normalt igen.

 

Planerad åtgärd i InfoGlue-editorn, tisdag 3 maj, från kl 13.00 – 09.00

Tisdag 3 maj, stängs InfoGlue-editorn för inloggning temporärt från kl 13.00. Detta eftersom vi upptäckt en felaktighet i databasen för InfoGlue som behöver åtgärdas.

Under denna period kommer du inte kunna logga in och använda InfoGlue-editorn.

Efter kl 09.00, onsdag 4 maj kommer tjänsten att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Office Web Apps

Office Web Apps fungerar nu normalt. Certifikatsvarningen som man tidigare fått upp vid redigering av dokument via Aurora och vid delning av Powerpoints i Lyncmöten är nu borta.

Pågående driftstörning i Office Web Apps

Vi har just nu en driftstörning i Office Web Apps som används av Aurora och Skype/Lync för att bl.a. öppna Office dokument i webbläsaren på Aurora och av vissa funktioner i Skype/Lync.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information. Nästa uppdatering senast 16:00.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se