Slutförd uppdatering av lärplattformen Moodle, 2016-12-10 17.30
Den skall nu åter fungera för alla användare.
Om du fortfarande kommer till sidan med underhållsmeddelande så behöver följande steg genomföras:
Starta om webbläsaren, försök igen
Töm alla kakor(cookies) för www.moodle.umu.se, försök igen
Start om datorn, försök igen
Om du fortfarande kommer till underhållsmeddelandet så är det antagligen din internetleverantör som inte uppdaterat den nya webbadressen, och då löser det sig antagligen om några timmar .
Lägg annars ett ärende i www.servicedesk.its.umu.se
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Portalen
/i Driftstörningar, Ladok, Studentportalen /av Jonas ErikssonPortalen fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i Portalen
/i Driftstörningar, Ladok, Studentportalen /av Jonas ErikssonVi har just nu en driftstörning i Portalen. Det innebär att vissa tjänster fungerar dåligt.
Vi arbetar med att lösa problemet.
Räkna med att det kan bli otillgänglig helt kortare stunder.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Cambro
/i Cambro, Driftstörningar /av Simon ErikssonCambro fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i Cambro
/i Cambro, Driftstörningar /av Simon ErikssonVi har just nu en driftstörning i Cambro. Det innebär att det kan vara svårt att komma åt systemet.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 9.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Slutförd uppdatering i lärplattformen Moodle, 2016-12-10 17.30
/i Driftstörningar, Moodle, Student /av Erik AnderssonSlutförd uppdatering av lärplattformen Moodle, 2016-12-10 17.30
Den skall nu åter fungera för alla användare.
Om du fortfarande kommer till sidan med underhållsmeddelande så behöver följande steg genomföras:
Starta om webbläsaren, försök igen
Töm alla kakor(cookies) för www.moodle.umu.se, försök igen
Start om datorn, försök igen
Om du fortfarande kommer till underhållsmeddelandet så är det antagligen din internetleverantör som inte uppdaterat den nya webbadressen, och då löser det sig antagligen om några timmar .
Lägg annars ett ärende i www.servicedesk.its.umu.se
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering av lärplattformen Moodle, lördag 10/12
/i Cambro, Kardia, Moodle, Planerade åtgärder, ServiceDesk, Student /av Anja AxelssonLördag, 10/12 kommer Moodle (www.moodle.umu.se) att påverkas av uppdatering till en ny version. I och med uppdateringen kommer även kursadministrationen att uppdateras. Det innebär att varken studenter eller personal kommer att kunna logga in i Moodle förrän uppgraderingen är genomförd.
I samband med detta kommer även synkroniseringstjänsten att vara otillgänglig mellan kl 8-10. Det innebär att system och tjänster som använder synkroniseringstjänsten kommer uppleva en viss fördröjning innan förändringar går igenom.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerat certifikatsbyte på domänkontrollanter i AD, onsdag 14/12 kl. 07.30-08.30
/i Planerade åtgärder /av Jan PetterssonOnsdag den 14/12 kommer certifikaten på domänkontrollanterna i AD-miljön att bytas. Det skall inte påverka användarupplevelsen på något vis.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering i Infoglue, måndag 12 december, från kl. 14 till kl. 17
/i InfoGlue, Planerade åtgärder /av Britta LöfvenbergMåndagen den 12 december, mellan kl. 14 och ca kl. 17, kommer webbpubliceringssystemet Infoglue att uppdateras. Under denna period kommer du inte att kunna logga in eller jobba i systemet (editorn). Det går heller inte att anmäla sig till kalenderevent under denna period. Efter kl. 17.00 kommer Infoglue att fungera normalt igen.
På sidan http://webbpublicering.umu.se/om/uppdateringar kan du läsa mer om vilka uppdateringar som följer med denna gång.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Umu-wlan och bemanningsplaneringssystemet (BPS)
/i Driftstörningar, Student /av Mikael JonassonUmu-wlan och bemanningsplaneringssystemet (BPS) fungerar nu normalt. Det var tidigare svårt att logga in i dessa tjänster.
Pågående driftstörning i Umu-wlan och bemanningsplaneringssystemet (BPS)
/i Driftstörningar, Student /av Mikael JonassonVi har just nu en driftstörning i Umu-wlan och bemanningsplaneringssystemet (BPS). Det innebär att det kan vara svårt att logga in i dessa tjänster.
Vi arbetar med att lösa problemet tillsammans med leverantören av BPS och återkommer med mer information.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se