Cambro: Planerad uppdatering tisdag 23/8, kl 08-17

Tisdagen den 23/8 sker underhåll av Cambro mellan kl 08-17. Eftersom det är ett större underhåll kommer det att meddelas på it-status.umu.se när Cambro är tillbaka.

Tuesday, August 23:th, there will be maintenance on Cambro. This will occur between 08-17. Because it is a major maintenance task we will make an announcement when Cambro is running again.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad omstart av filytan, måndag 8/8, mellan 22:00-23:00

Måndagen den 8/8 mellan 22:00-23:00 kommer Filytan att påverkas av ett avbrott, omstart. Under denna period kan man inte komma åt sina filer på Filytan.

Efter 23:00 kommer Filytan att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i datanätet i humanisthuset

Datanätet i humanisthuset fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i datanätet i humanisthuset

Vi har just nu en driftstörning i datanätet i humanisthuset . Det innebär att vissa användare inte kommer ut på internet.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl.12.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i ”Follow me print”

”Follow me print” (copyprint.umu.se) fungerar nu normalt. Studenter kan fortfarande inte betala med payex, men ska kunna skriva ut gratis.

Leverantören arbetar med att aktivera överföringen till korten igen. Vi återkommer när vi har mer information. Leverantören åtgärdar kort ( payex ) problemen i början av augusti

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat avbrott på datanätet måndagen den 1 augusti, kl. 22.00–24.00. Alla IT-tjänster kommer att beröras

Måndagen den 1 augusti mellan kl 22.00–24.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet. Arbetet innebär att vi förbättrar tillgängligheten och minskar risken för framtida störningar.

Alla IT-tjänster kommer att beröras.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i hänvisningsystemet Trio

Hänvisningsystemet Trio fungerar nu normalt igen. Problemen med att hänvisningar som är satta (ex. semester, sammanträde m.m.) inte aktiveras samt att upptagetfunktion inte fungerade är nu lösta.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i hänvisningsystemet Trio

Vi har just nu en driftstörning i hänvisningsystemet Trio. Det innebär att hänvisningar som är satta (ex. semester, sammanträde m.m.) inte aktiveras som de skall.

Leverantören arbetar med att lösa problemet och vi återkommer med mer information imorgon fm.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning ”Follow me print”

Vi har just nu en driftstörning i betalningsystemet för ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att pengar som sätts in på utskriftskortet inte finns tillgänliga på kortet när du ska hämta ut din utskrift.

Leverantören arbetar med att aktivera överföringen till korten igen. Vi återkommer när vi har mer information. Troligen i början av nästa vecka.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se)

Vi har just nu en driftstörning i betalningsystemet för ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att pengar som sätts in på utskriftskortet inte finns tillgänliga på kortet när du ska hämta ut din utskrift.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information under dagen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se