Åtgärdad driftstörning i Umu-wlan och bemanningsplaneringssystemet (BPS)

Umu-wlan och bemanningsplaneringssystemet (BPS) fungerar nu normalt. Det var tidigare svårt att logga in i dessa tjänster.

Pågående driftstörning i Umu-wlan och bemanningsplaneringssystemet (BPS)

Vi har just nu en driftstörning i Umu-wlan och bemanningsplaneringssystemet (BPS). Det innebär att det kan vara svårt att logga in i dessa tjänster.

Vi arbetar med att lösa problemet tillsammans med leverantören av BPS och återkommer med mer information.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i ITS-CLOUD, det virituella systemet

ITS-CLOUD, det virituella systemet fungerar nu normalt. Man kan hantera virtuella servrar via webbklienten

Pågående driftstörning i ITS-CLOUD, det virtuella systemet.

Vi har just nu en driftstörning i ITS-CLOUD, det virtuella systemet. Det innebär att det inte går att hantera virtuella servrar via webbklienten.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan 10:00 idag.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Uppdatering av CopyPrint klar

Uppdateringen av Copyprint är nu klar och tjänsten fungerar nu normalt.

Planerad uppdatering av inloggningstjänsterna (CAS/ADFS), torsdag, 8/12, från kl 7 till kl 7.30

Torsdagen den 8/12 sker underhåll av våra inloggningstjänster (CAS och ADFS) mellan kl 7-7:30. Under denna period kan det vara svårt att logga in i tjänster, alternativt kan du bli utloggad och behöver logga in igen. Detta gäller för tjänster som använder central inloggning. Om du upplever problem så prova att starta om webbläsaren och försök på nytt.

Efter driftsättning har inloggningssidorna fått ny design. Läs mer på Aurora https://www.aurora.umu.se/stod-och-service/it-och-telefoni/inloggningar/ny-design-vid-inloggning/

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Scheduled update of login services (CAS/ADFS)
Thursday 8/12 a maintenance of our login services (CAS and ADFS) is scheduled between  7-7: 30. During this period, it may be difficult to log into the service, alternatively, you may be logged out and need to log in again. This applies to services that use central authentication. If you are experiencing problems, try restarting your browser and try again.

After this maintenance the login pages is redesigned. Read more at Aurora https://www.aurora.umu.se/en/service-and-support/it-and-telephony/inloggningar/new-design-at-login/

Any questions? Contact Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Cambro: Planerad uppdatering onsdag 7/12, kl 05-08

Onsdagen den 7/12 sker underhåll av Cambro mellan kl 05-08. Under denna period kommer man inte åt systemet.

Wednesday, December 7:th, there will be maintenance on Cambro. This will occur between 05-08. During this period it will not be possible to use the system.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Löst: Förbindelsen till Skellefteå är nere

Nu är förbindelsen till Skellefteå uppe igen.

/Nätdriften

Förbindelsen till Skellefteå är nere

Umeå universitets förbindelse till Skellefteå ligger nere. Leverantören arbetar på problemet.

/Nätdriften

Planerad uppdatering i WEB-ISP, torsdag 1 dec, från kl 09.00-11.00

Torsdag 1 december kommer WEB-ISP att påverkas av planerad uppdatering.Under denna period kan du inte använda systemet.

Efter kl 11.00 kommer tjänsten att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se