Infocenter har just nu en driftsstörning i ärendehanteringssystemet Flexite. Det innebär att det förtillfället inte går att logga in för att handlägga ärenden.
Du kan fortfarande rapportera in ärenden via webbformulären, och de kommer att besvaras då systemet är uppe igen. Du kan även höra av dig till Infocenter via telefon 090-786 50 00
Vi återkommer senast kl 12.00 med mer information.
Planerad uppdatering i Moodle, tisdagen den 11 september, från kl 03:00 till kl 05:00
/i Planerade åtgärder /av Linnea WärmedalTisdagen den 11 september mellan kl 03:00 och 05:00 kommer Moodle att påverkas av en uppdatering av systemet. Under delar av denna period kan tjänsten vara otillgänglig.
Efter 05:00 kommer Moodle att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Förtydligande: Planerat avbrott på datanätet måndagen den 3 september, kl. 20.00–24.00.
/i Datanät, eduroam, Planerade åtgärder /av Håkan GustafssonServicefönstret som är inplanerat på måndag den 3 september mellan kl 20.00–24.00 kommer denna gång inte att påverka de centrala tjänsterna.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerat avbrott på datanätet måndagen den 3 september, kl. 20.00–24.00. Alla IT-tjänster kommer att beröras
/i Datanät, eduroam, Planerade åtgärder /av Håkan GustafssonMåndagen den 3 september mellan kl 20.00–24.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet. Arbetet innebär att vi förbättrar tillgängligheten och minskar risken för framtida störningar.
Alla IT-tjänster kommer att beröras.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad förändring i Skypemiljön onsdag 29/8 kl. 12:00 – torsdag 30/8 16:00
/i Planerade åtgärder, Skype för företag /av Jan PetterssonOnsdag 29/8 kl. 12:00 – torsdag 30/8 17:00 kommer tester av ett nytt contactcenter/hänvisningsystem att påbörjas. Under denna period kan det bli störningar på vissa funktioner såsom hänvisning, upptaget och stör ej i Skypemiljön.
Efter torsdag kl. 16 kommer allt att fungera.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i ärendehanteringssystemet Flexite
/i Planerade åtgärder /av Marita NilssonFlexite fungerar nu normalt.
Åtgärdad driftstörning på www.umu.se/student
/i Driftstörningar, Student, www.umu.se /av Magnus Erikssonwww.umu.se/student fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning på www.umu.se/student
/i Driftstörningar, Student, www.umu.se /av Magnus ErikssonVi har just nu en driftstörning på www.umu.se/student. Det innebär att när man loggar in på www.umu.se/student så ser man inte sina kurser och scheman.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Driftsstörning i ärendehanteringssystemet Flexite
/i Planerade åtgärder /av Annica BergInfocenter har just nu en driftsstörning i ärendehanteringssystemet Flexite. Det innebär att det förtillfället inte går att logga in för att handlägga ärenden.
Du kan fortfarande rapportera in ärenden via webbformulären, och de kommer att besvaras då systemet är uppe igen. Du kan även höra av dig till Infocenter via telefon 090-786 50 00
Vi återkommer senast kl 12.00 med mer information.
Åtgärdad driftstörning i Kurosawa
/i Driftstörningar /av Anja AxelssonKurosawa fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i Kurosawa
/i Driftstörningar /av Anja AxelssonVi har just nu en driftstörning i Kurosawa. detta innebär att ingen lärare just nu kan söka våra kurser.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se