Åtgärdad driftstörning i inloggningstjänsten

Nu fungerar alla tjänster igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Fortsatt driftstörning i inloggningstjänsten

Vi har just nu en driftstörning i inloggningstjänsten till vissa av våra centrala system. Det innebär att det kan vara problem att logga in till ex. Pass, Servicedesk, InfoGlue m.fl.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl. 18 idag.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i inloggningstjänsten

Vi har just nu en driftstörning i inloggningstjänsten till vissa av våra centrala system. Det innebär att det kan vara problem att logga in till ex. Pass, Servicedesk, InfoGlue m.fl.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl. 16 idag.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Cambro

Cambro fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i Cambro

Vi har just nu en driftstörning i Cambro.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 16.00

 

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Skypetelefonin

Skypemilljön fungerar nu normalt. Om du fortfarande har problem med att ex. din kontaktlista är tom. Bör du logga ut och in på klienten igen så skall det lösa sig.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i telefoni och skype

Vi har just nu en driftstörning i vår telefoni. Det innebär att användare kan ha problem med att logga in och nyttja skype.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information. Innan 10:00 idag

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning Registraring av Licenser

Nu kan Licens ansvariga registrerar Licenser för Adobes produkter bland annat .

Det kommer att vara öppet idag den 30:e och imorgon den 31:e för rapportering innan det stängs igen för månadsslut fakturering.

Har ni någon frågor kontakta Servicedesk ITS.

Planerat avbrott på datanätet måndagen den 5 februari, kl. 20.00–24.00. Alla IT-tjänster kommer att beröras

Måndagen den 5 februari mellan kl 20.00–24.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet. Arbetet innebär att vi förbättrar tillgängligheten och minskar risken för framtida störningar.

Alla IT-tjänster kommer att beröras.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående problem med Adobe-licenserna

Vi har just nu problem med att aktivera Adobe-licenser för dig som använder dessa programvaror.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast

kl 09.00 imorgon Tisdag den 30:e

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se