Pågående elavbrott drabbar inte gemensamma IT-system och tjänster

Vi har just nu ett elavbrott på Umeå universitets campusområde. Det påverkar inte det fasta eller trådlösa nätet, eller gemensamma IT-system.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Cambro, Onsdag, 7:e november, från 04:00 till 05:00

Onsdagen den 7:e november kommer Cambro att uppdateras. Under denna period kan systemet vara otillgängligt.

Efter 05:00 kommer Cambro att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad teknisk service på datanätet den 5 november, kl 20-24

Måndagen den 5 november kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.

Arbetet berör både det fasta och trådlösa nätet samt de centrala IT-tjänsterna, som under servicetiden kommer att bli otillgängliga.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Planerad service i Moodle måndag 29/10 kl 07:00 – 08:00

Måndag 29/10 kommer Moodle att påverkas av servicearbete. Under delar av denna period kommer Moodle att vara otillgängligt för användare.

Efter 08:00 kommer Moodle att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Moodle

Moodle fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i Moodle

Vi har just nu en driftstörning i Moodle. Det innebär att systemet för närvarande kan vara otillgängligt.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Cambro, Tisdag 30:e oktober, från kl 07:00 till 08:00

Tisdagen den 30:e oktober 07:00 – 08:00 kommer Cambro att uppdateras, under denna period kan systemet vara otillgängligt.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Portalen, tisdag, 23:e oktober, från kl.8 till kl.9

Tisdagen den 23:e oktober kommer portalen att uppdateras. Under denna period kan systemet var otillgängligt för användare.

Efter klockan 9 kommer systemet att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad service av Primula/PASS, tisdag den 16 oktober, kl 07.00 – 08.00

På tisdag den 16 oktober mellan kl 07.00 och ca 08.00 sker underhåll av Primula och PASS servrarna. Under större delen av denna period kommer Primula och PASS att vara avstängd.

Efter kl 08.00 kommer Primula och PASS att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Copyprint

Copyprint fungerar nu normalt.
Då driftstörningen skedde på serversidan så kan det behövas att skrivaren startas om.