Planerad åtgärd i Primula (och PASS), 19/11 från kl 11.00 till kl 13.00

Tisdag den 19 november kl 11.00-13.00 kommer Primula och PASS att påverkas av ett hårdvaru byte.  Under denna period kommer Primula och PASS att vara otillgänglig!

Efter kl 13.00 kommer Primula och PASS att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Ladok 20/11 kl 04.00 till kl 06.00; Ladok update 20 November from 04:00 to 06:00

Onsdag 20 november mellan kl 04.00-06.00 kommer Ladok att påverkas av en uppdatering. Under den perioden kan anställda inte arbeta i systemet, och som student kan du inte exempelvis registrera dig, anmäla dig till tentamen eller se dina kurser på studentwebben.

Senast kl 06.00 kommer Ladok att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

On Wednesday 20 November between 04:00 and 06:00, Ladok will be affected by an update. During this period, staff cannot work in the system, and as a student you may not be able to, for example, register, sign up for an examination or see your courses on the student web.

No later that 06:00, Ladok will work normally again.

Do you have any questions? Contact Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Slutfört underhåll på antispamtjänsten

Antispamtjäsnten fungerar nu normalt. 

Underhåll av antispamtjänsten

Underhållet av antispamfunktionen kommer tyvärr att pågå även i morgon då leverantören behöver göra fler åtgärder på systemet. Det kan uppstå kortare fördröjningar på inkommande e-post under tisdag kväll och onsdag dag..

Det påverkar dock inte åtkomsten till antispamkarantänen.

Vi återkommer med mer information innan kl. 16 imorgon.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Zoom, tisdag 12 november, från kl 22:00 till kl 00:00

Tisdag 12 november från kl 22:00 till kl 00:00 kommer Zoom att påverkas av en systemuppdatering. Under denna period kommer systemet inte att vara åtkomligt.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Underhåll av antispamtjänsten

Underhållet av antispamfunktionen kommer tyvärr att pågå under hela dagen då leverantören behöver göra en åtgärd på systemet. Det kan uppstå kortare fördröjningar på framförallt inkommande e-post under dagen.

Det påverkar dock inte åtkomsten till antispamkarantänen.

Vi återkommer senast kl. 17.00 med mer information

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Förlängt underhåll av antispamtjänsten

Underhållet av antispamfunktionen kommer tyvärr att fördröjas då leverantören behöver göra en åtgärd på systemet. Det kan uppstå kortare fördröjningar på framförallt inkommande e-post under dagen.

Vi återkommer senast imorgon tisdag 12/11 kl. 9.00 med mer information.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Primula och PASS

Primula och PASS fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i Primula och PASS

Vi har just nu en driftstörning i Primula och PASS på grund av att den viktiga uppdateringen inte är klar!

Vi arbetar med att lösa problemet och beräknar att det är klart senast klockan 12.00 .

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat arbete med antispamfunktionen måndag 11/11 kl. 08.30 – 15.00

Måndag den 11/11 kommer antispamfunktionen att påverkas av ett underhåll av en maskin i reservhallen. Under denna period kan det uppstå kortare fördröjningar på framförallt inkommande e-post.

Senast kl. 15.00 kommer tjänsten att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se