Pågående driftstörning i Zoom

Vi har just nu en driftstörning i Zoom. Det innebär att det kan vara svårt att logga in i Zoom.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Fortsatt driftstörning i bemanningsplaneringssystemet BPS

Vi har just nu en driftstörning i bemanningsplaneringssystemet BPS.

Leverantören arbetar med att lösa problemet. Vi återkommer med mer information senast kl. 15.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Fortsatt driftstörning i bemanningsplaneringssystemet BPS

Vi har just nu en driftstörning i bemanningsplaneringssystemet BPS.

Leverantören arbetar med att lösa problemet. Vi återkommer med mer information senast imorgon kl. 10.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i spamskyddet

Under en period idag måndag den 15/4 mellan ca kl. 09:30 och 10:30 har spamskyddet felaktigt detekterat en större mängd brev som skräppost. Vi har nu åtgärdat detta och skickat vidare de mail som felaktigt detekterats som skräppost. Det kan dock finnas kvar mail som varit i gränsland mellan korrekta mail och skräppost. De finns fortfarande kvar i din karantän. Läs igenom notifieringen som du fått från spamskyddet och kontrollera om du fortfarande saknar brev.

Pågående driftstörning i bemanningsplaneringssystemet BPS

Vi har just nu en driftstörning i bemanningsplaneringssystemet BPS.

Leverantören arbetar med att lösa problemet. Vi återkommer med mer information senast kl. 15.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Copyprint

Copyprint fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i Copyprint

Vi har just nu en driftstörning i Copyprint, användaren möts av ”Task took too long, please try again later.” när de försöker logga in på skrivaren. Det innebär att det inte går att skriva ut eller skanna

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information klockan 09.30

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat avbrott på fast telefoni onsdag 17/8 kl. 07.00

Onsdag den 17/8 kommer vi att byta vilken väg vår fasta telefoni går från TDC:s system till Tele2:s dito. Mellan kl. 07.00-07.30 kan det vara problem att ringa ut och in till universitetet. Lyckas du inte ringa ut eller att ditt samtal bryts kan du försöka igen på någon minut.

Efter 07.30 kommer allt att fungera som vanligt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering av Skypemiljön, Torsdag den 18/4 kl. 08:00-20:00

Torsdag den 18/4 kommer Skypemiljön att påverkas av en uppdatering till senaste version. Några av fixarna berör Macklienten bland annat en bugg som gör att man inte kan gå från tvåpartsamtal till möte från en Macklient. Under denna period kan man tillfälligt bli ut och inloggad från klienten. Befintliga samtal och möten påverkas inte så länge de inte pågår efter kl. 17. Då kan du behöva starta om mötet eller samtalet.

Senast 20:00 kommer Skypemiljön att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se